اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی فارس:

کمیته امداد رافع مسئولیت سازمان‌ها در فقرزدایی نیست

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: وجود کمیته امداد رافع مسئولیت‌های سازمان‌های موظف در قبال فقر و فقرزدایی نیست.

کمیته امداد رافع مسئولیت سازمان‌ها در فقرزدایی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، محمد صفری در جلسه شورای مدیران این نهاد اظهار داشت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه‌ماندگی، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی و دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و این حمایت‌ها را برای یکایک افراد کشور تامین کند.
وی افزود: به همین دلیل تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی باید ظرفیت‌های قانونی لازم برای تحقق این اصل مهم قانون اساسی را در زمینه کاهش فقر و فراهم کردن فرصت‌های لازم برای اقشار محروم و نیازمند جامعه فراهم سازند.
صفری گفت: هر چند کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی توانسته است در سه دهه گذشته خدمات بسیار ارزنده‌ای در راستای فقرزدایی ارائه دهد، اما وجود کمیته امداد رافع مسئولیت هیچ سازمانی در قبال مسئله فقر و فقرا نیست و دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام لازم در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی به منظور کاهش فقر را داشته باشند.
دبیر شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در مورد منابع فقرزدایی کشور تصریح کرد: وظیفه کمیته امداد به ‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی رفع فقر از طریق گسترش و توسعه مشارکت‌های مردمی است اما نباید این موضوع سبب غفلت از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در دستگاه‌های دولتی شود و حل مشکلات اقشار محروم و نیازمند جامعه فقط به کمیته امداد محدود می‌شود.
دبیر شورای مدیران کمیته امداد فارس در پایان اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای شناسایی نقش دستگاه‌های اجرایی در سند کاهش فقر این استان، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و ممکن را در تمام دستگاه‌های اجرایی فارس شناسایی می‌کند و با تنظیم تفاهم‌نامه، زمینه استفاده اقشار محروم و نیازمند از فرصت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌سازد.
وی اظهار امیدواری کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی با ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود در این راستا به کمیته امداد، این نهاد را در خدمت‌رسانی بیشتر به نیازمندان یاری کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول