اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداران برای موفقیت عامل به ضوابط باشند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران برای موفقیت باید بدون هرگونه ملاحظه‌کاری عامل به ضوابط باشند و قانون را محکم‌تر و سریع‌تر به‌کار ببندند.

شهرداران برای موفقیت عامل به ضوابط باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری‌ها مردمی‌ترین نهاد در راهبردهای شهری هستند که امنیت، آرامش و نشاط را به وجود می‌آورند.
وی قانون‌مند و ضابطه‌مند کردن مقررات شهرسازی و همچنین فعالیت‌ها و کارهای شهرداری‌ها را امر مهم و اساسی برای امور شهری و شهروندان دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهرداران باید بدون هرگونه ملاحظه‌کاری عامل به ضوابط باشند و قانون را محکم‌تر و سریع‌تر به‌کار ببندند.
وی تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و مردمی باید شهر را به خوبی اداره کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دولت بحث خودکفا شدن شهرداری‌ها مطرح است و شهرداران به این مسئله توجه داشته باشند که نیاز اولیه این موضوع داشتن منابع انسانی کارآمد، متخصص و آشنا به امور اقتصادی و برنامه‌ریزی است.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولیتی که شهرداران دارند بسیار متنوع و گسترده بوده و به چشم می‌آید و اداره امور شهر و شهروندی امروزه مدیریت و مهندسی خاص خود را می‌طلبد.
نیکزاد گفت: اگر در جایی طرح تفضیلی شهر آماده نشده باید بر اساس رشد جمعیت، مهاجرت‌پذیری و افق 10 ساله و یا بیشتر و طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها و همچنین با کمک مشاور برنامه‌های توسعه شهری را دنبال کرد.
نیکزاد یادآور شد: زندگی شهرنشینی امروزی مدیریتی مسئولانه، کارشناسانه و آینده‌نگری را می‌خواهد و در کنار زیباسازی و معماری شهر باید به امنیت و آرامش، نشاط، سلامت و بهداشت، رفاه و حمل و نقل، اقتصاد خانواده‌ها، امور فرهنگی و اجتماعی شهروندان هم توجه داشت.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بسیاری از شهرهای این استان کوچک و پایه شهری آنها از اکنون آغاز شده و باید توجه داشت که رشد و توسعه یک شهر در همه جنبه‌ها و ابعاد مختلف برای آینده، بستگی به شکل‌گیری اولیه در بنای هسته شهری آن دارد.
وی یادآور شد: مجوز جذب 100 نفر نیرو در شهرداری‌های این استان صادر شده و کار ثبت نام از آنها انجام گرفته و مراحل قانونی آزمون و گزینش هم به مرور انجام خواهد شد که در این خصوص مشکلات شهرداری‌ها تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
نیکزاد به فراهم کردن زمینه برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزش شهرداران و کارکنان آنها در واحد آموزش و پژوهش استانداری تاکید کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول