اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قشم:

دانشگاه آزاد، انقلابی در تحصیل دختران قشمی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامى واحد قشم با بیان اینکه تا سال 71 تنها یک دبیرستان در این جزیره فعال بود، گفت: با آغاز فعالیت این دانشگاه در قشم از سال 71 شاهد شکوفایى و انقلاب تحصیلى دختران در این جزیره هستیم.

دانشگاه آزاد، انقلابی در تحصیل دختران قشمی ایجاد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عباس ابراهیمى طی نشستی با مدیران این شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر 153 نفر به عنوان اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه آزاد واحد قشم فعالیت دارند، اظهار داشت: تعداد رشته‌های دایر در این دانشگاه افزون بر 107 رشته است.
وی ادامه داد: چهار رشته از این رشته‌ها در مقطع دکترا، سه رشته در مقطع پزشکی، 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و  مابقی در مقاطع کارشناسی و کاردانی هستند.
این مسئول، از راه‌اندازی رشته‌های حوزه نفت و گاز و 21 کارگاه فنی و آزمایشگاه‌های تخصصی و علوم پایه پزشکی به همراه فعال سازى بخش دیالیز بیمارستان خلیج فارس را از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در سال‌های اخیر نام برد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامى واحد قشم اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی تبدیل آب شور به شیرین، مرکز تحقیقات آبزیان و تکنولوژی دریایی جنوب کشور، مرکز تحقیقات دانشکده نفت و گاز و دانشگاه بین‌المللی علوم و فنون دریایی نیز از برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم است.
وی با اینکه شمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامى واحد قشم طى 10 سال گذشته به 52 برابر رسیده است، ادامه داد: شمار دانشجویان این دانشگاه، در سال 81 به بیش از 200 دانشجو  مى‌رسید در حالی که امسال با توجه به برنامه‌هاى توسعه‌اى سازمان منطقه آزاد قشم این تعداد با رشدی 52 برابری به 10 هزار و 500 دانشجو افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامى واحد قشم از تحصیل بیش از 15 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاى مختلف جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: 70 درصد این دانشجویان در رشته‌هاى مختلف دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و این میزان دانشجو براى مردم و مسئولان جزیره قشم یک افتخار محسوب مى‌شود.
وى گفت: تا پیش از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در سال 1371 هیچ موسسه آموزش عالی در این جزیره فعالیت نمی‌کرد و تنها یک دبیرستان پسرانه در این منطقه دایر بود و دختران قشمى نیز با داشتن بیشترین جمعیت نوجوان و جوان جزیره از نعمت تحصیل در مقاطع راهنمایى و دبیرستان محروم بودند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامى واحد قشم، فعالیت این واحد دانشگاهی را در منطقه آزاد قشم یک فرصت مناسب براى توسعه علم در این منطقه دانست و بیان داشت: با آغاز فعالیت دانشگاه آزاد در قشم از سال 71 شاهد رشد و شکوفایى و انقلاب تحصیلى دختران در این جزیره هستیم.
به گفته وى، در حال حاضر بیش از 700 نفر از دختران و پسران قشمى در رشته‌هاى مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل اشتغال دارند به طورى که رتبه‌هاى اول تا سوم کنکور سال گذشته در قشم عموما به دختران اختصاص داشت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول