اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه:

یکپارچه‌سازی اراضی هزینه‏ تولید محصولات را کاهش می‏دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: یکپارچه‌سازی اراضی سبب کاهش هزینه‏های تولید، تهیه ادوات و نیروی کشاورزی می‏شود.

یکپارچه‌سازی اراضی هزینه‏ تولید محصولات را کاهش می‏دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، روح‏الله درویش‏‏خضری عصر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی که با حضور معاون فرماندار شهرستان فیروزکوه، حسینی رئیس آبفای شهری این شهرستان و مسئولان داخلی امور کشاورزی، آبیاری، مراتع و منابع طبیعی در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: 165 شاخص از رویکردهای جهاد کشاورزی برای شهرستان فیروزکوه طراحی شده است.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، 3 هزار و 190 امتیاز کسب کردیم، اضافه کرد: در زمینه‌های تخصصی و عمومی، یکپارچه‌سازی و بیمه کردن اراضی از مهم‌ترین موضوعات و طرح‌ها است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در طول برنامه توانسته‌ایم 5/2 درصد از اراضی را در این شهرستان یکپارچه‌سازی کنیم و اجرای این طرح در مجموع 10 هکتار از اراضی روستاهای شادمهن، ورسه‏‌خواران و ‌اندریه در قطعات کوچک محقق شده است.
درویش‌خضری اضافه کرد: در زمینه یکپارچه‌سازی اراضی نگرانی‌های اصلی و اساسی که کشاورزان دارند، بحث خرده مالکی اراضی، عدم مالکیت اصلی و زارع بودن کشاورزان و تضاد قانونی خشک شدن اراضی با قانون ارث است.
وی تاکید کرد: باید خودمان را با این مشکلات وفق دهیم و بعد از صاحب اصلی زمین با وارثان زمین بر سر همسان‌سازی و یکنواخت‌سازی مرزهای زمینی توافق کنیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در حال حاضر برای روستاهایی که در اجرای این طرح بیشترین مشارکت را داشتند، کلاس‌ها و پایگاه‌های توجیهی برگزار شده است.
درویش‏خضری ادامه داد: این روستاها در بخش مرکزی شامل اندور و طارس و در بخش ارجمند شامل وشتان، شادمهن و اهنز است.
وی افزود: در زمینه یکپارچه‌سازی اراضی مزایای زیادی برای کشاورزان و صاحبان اراضی در نظر گرفته شده که از جمله آنها کاهش مصرف آب برای محصولات، میزان بازدهی بیشتر و کاهش هزینه‏های تولید، تهیه ادوات و نیروی کشاورزی است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: در کل طرح یکپارچه‌سازی اراضی، کشاورزی سنتی را به مدرن تبدیل و از انباشته شدن خاک در یک جا جلوگیری می‌کند و خاک با طرح دپوی لیزری جدید در همه جای زمین به طور یکسان پراکنده می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول