اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

حرکت در مسیر ولایت بزرگترین معروف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر نهاوند گفت: حرکت در مسیر ولایت بزرگترین معروف است.

حرکت در مسیر ولایت بزرگترین معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: مهمترین اهداف قیام عاشورا توجه به برجسته کردن معروف‌ها و مبارزه‌ با منکرها در جامعه است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان از زمان رحلت پیامبر(ص) بعد از واقعه غدیر افزود: از آن جایی که بین غدیر تا رحلت پیامبر(ص) فقط 70 روز فاصله بود اما دشمنان اسلام تلاش کردند تا اصل دین را به فراموشی بسپارند تا نشانی از دین اسلام باقی نماند.
امام جمعه نهاوند ادامه داد: بزرگترین معروف امروز ولایت و حرکت در مسیر انقلاب و بزرگترین منکر امروز وجود حکومت‌های سرمایه‌داری و استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است که بصیرت و هوشیاری همه آحاد مردم برای مقابله با منکرها و ترویج معروف‌ها ضروری است.
وی ضمن انتقاد شدید از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در نهاوند افزود: متأسفانه فضای عمومی شهرستان با حال و هوای محرم فاصله دارد و آن چنان که شایسته است توجهی به این مهم نشده است.
معاون فرماندار نهاوند نیز ابراز کرد: انقلاب اسلامی هر چه دارد از محرم و صفر است لذا توجه به آرمان‌های والای قیام امام حسین(ع) در همه زمینه‌ها می‌تواند نقش بازدارنده برای جلوگیری از آلوده شدن در ورطه هلاکت و گمراهی داشته باشد.
علی‌احسان رزاقی با انتقاد از برخی خرافه‌گویی‌ها و توجه به آنها توسط برخی افراد گفت: از وظایف مهم روحانیون و مداحان ترویج فرهنگ ناب عاشورا و بیان مطالبی در خور شأن قیام امام حسین(ع) است.
وی روحانیون را اصلی‌ترین عنصر امر به معروف و نهی از منکر در سطح اجتماع خواند که می‌توانند به جوانان و افرادی که پای منبرها حضور دارند این مفاهیم غنی قیام عاشورا را به نحو مطلوب و اثرگذاری بیان کنند.
معاون فرماندار نهاوند در پایان سخنانش گفت: تا 48 ساعت آینده همه دستگاه‌هایی که تاکنون به سیاه‌پوش کردن فضای اداره خود اقدام نکرده‌اند باید در خور شأن ماه محرم مکان اداره خود را سیاه‌پوش کنند و دستگاه‌های متولی فرهنگی و مسئول شهری نیز باید نسبت به سیاه‌پوش کردن میادین، خیابان‌ها و دیگر مکان‌های پرتردد اقدام کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول