اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

حرمت امام حسین در دینداری پیروان او است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: حرمت حسین (ع) امروز در هیاهوی زندگی‌ها به تکریم و بزرگداشت ارزش‌ها و آرمان‌های والا است.

حرمت امام حسین در دینداری پیروان او است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری در نشست معتمدان و هیئت امنای مساجد و دستجات عزاداری حوزه مرکزی اردبیل اظهار داشت: اردبیل در این ایام پایتخت شعور و عشق حسینی است و اوج این عشق و دلدادگی را می‌توان در آیین پاسداشت عصر تاسوعا و صبح عاشورا در این خطه به خوبی مشاهده کرد.
وی با اشاره به عزاداری دیرینه مردم حسینی اردبیل به جلوه‌های اثرگذار آن در اشاعه تفکر عاشورایی اشاره کرد و افزود: عزاداری مردم اردبیل شهره عام و خاص دارد و حتی بازتاب برون‌مرزی آن را می‌توان به خوبی در کشورهای همسایه مشاهده کرد.
اکبری ویژگی مهم عزاداران حسینی در دارالارشاد را ایمان، اخلاص، شیفتگی و دلدادگی به سیره و منش سید و سالار شهیدان برشمرد و تصریح کرد: با وجود غربت و مظلومیت امام حسین (ع) اما صلابت، کرامت و شجاعت آن حضرت در مقابله با یزید زمان با همه وجود و توان نشان از فرهنگی غنی و پربار دارد که هرگز تسلیم زر و زور نمی‌شود.
این مسئول حرکت‌های خودجوش مردمی، عزاداری بی‌ریا و غنی با شیوه‌های سنتی و ریشه‌دار را از مؤلفه‌های مهم در عزاداری اردبیلی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: همه دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی با حفظ آداب و رسوم سنتی در عزاداری عصر تاسوعا با یک پرچم و در قالب بیرق حسینیان اردبیل اجتماع باشکوهی از ارادت، اتحاد و انسجام شیفتگان حسینی را در مقابل یزیدیان زمان و دفاع از مظلومان تحت ستم به نمایش می‌گذارند.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی با بسیج امکانات و تجهیزات فنی خود آمادگی دارند در خدمتگزاری شایسته و انعکاس مستقیم و تأثیرگذار این آیین در رسانه‌های مختلف ایفای نقش کنند.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل اضافه کرد: با پیگیری‌های عوامل فنی و خادمان رسانه استانی در مرکز سبلان و همچنین عملکرد موفق همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب آماده پوشش رسانه‌ای لحظه به لحظه و زنده این همایش عظیم مردمی در شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی در عصر تاسوعا و صبح عاشورا هستیم.
اکبری با یادآوری این‌که عزاداری اردبیل سرچشمه جوشان و همیشه جاری در اتصال به معرفت حسینی حقیقت عاشورایی است، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در کنار پیشکسوتان و پیرغلامان آستان حسینی همچنین زنان و مردان روستایی و شهری همه و همه از کوچک و بزرگ با یک لباس عزا و در زیر یک بیرق سوگواری دریایی از اقیانوس بی‌کران عاشقان حسین‌ابن علی را نشان داده و به تصویر می‌کشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول