اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی فارسان:

امنیت غذایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و حمایت و توسعه آموزش و بهداشت در جامعه می‌توان به امنیت غذایی در جامعه کمک کرد تا همه دنیا از آن سودمند شوند.

امنیت غذایی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ابراهیم شیرانی عصر امروز در دوره آموزشی ظرفیت‌سازی در تولید محصول سالم در این شهر، اظهار داشت: آشنایی با مبانی کیفیت در تولید محصولات سالم، آشنایی با استانداردهای تولید محصول سالم، آشنایی با کشاورزی ارگانیک و ارائه گواهی محصولات کشاورزی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
وی بر ضرورت رعایت استانداردهای تولید محصول سالم، تأکید کرد و گفت: ایمنی غذایی یعنی اطمینان از اینکه غذایی که مردم جامعه استفاده می‌کنند، به طور کامل سالم و فاقد هرگونه آلودگی باشد، این آلودگی می‎تواند شامل آلودگی میکروبی، انگلی و یا شیمیایی باشد. شیرانی ادامه داد: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که در دهه‌های اخیر با گسترش تکنولوژی و افزایش مصرف افزودنی‌ها، آفت کش‌ها، آنتی بیوتیک‌ها و هورمون‌ها در تولید مواد غذایی در کشورهای در حال پیشرفت، اثرات سوء و انکارناپذیری بر سلامت انسان‌ها به وجود آمده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان حرکت به سمت توسعه منابع طبیعی و انسانی با تکیه به کشاورزی را به‌عنوان موتور توسعه پایدار امکان‌پذیر دانست و گفت: برای این منظور، باید توانمندی‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی را شناخت و برای برطرف کردن موانع و عوامل بازدارنده توسعه تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها در قالب برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در صدد هستند تا ضرورت‌ها و چالش‌های اساسی کشورهای خود را مانند جوانی جمعیت، افزایش سطح مشارکت‎های اجتماعی، توجه به امر اشتغال و فراهم آوردن رشد اقتصادی مورد نیاز برای کاستن از نرخ بیکاری فعلی، توسعه منابع انسانی، فناوری و بهره مندی از منابع و امکانات کشور را به‌منظور رشد و پیشرفت هر چه سریع‌تر جوامع خود بکار گیرند.
شیرانی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و حمایت و توسعه آموزش و بهداشت در جامعه می‌توان به امنیت غذایی در جامعه کمک کرد تا همه دنیا از آن سودمند شوند.
دوره آموزشی ظرفیت سازی در تولید محصول سالم با حضور 20 نفر از زنان روستایی در شهرستان فارسان برگزار شد.
در پایان دوره نیز با برگزاری آزمون از فراگیران و شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی مهارت فنی برای فراگیران صادر شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول