اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نهایی شدن طرح سبزه‌میدان عنوان شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به نهایی شدن تهیه طرح سبزه‌میدان زنجان گفت: آغاز عملیات اجرای طرح باید به درستی انجام شود و گرنه طرح یا در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود و یا اینکه شامل مرور زمان شده و قابلیت اجرایی شدن را از دست می‌دهد.

آغاز عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی طرح سبزه‌میدان زنجان با اشاره به اینکه طرح سبزه‌میدان یکی از طرح‌های بر زمین مانده شهر زنجان است، اظهار داشت: پروژه سبزه‌میدان یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین طرح‌ها محسوب می‌شود.
وی اعتبار پیش‌بینی شده برای عملیاتی شدن طرح سبزه میدان را در حدود 240 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پرهزینه بودن طرح سبزه‌میدان یکی از دلایل بزرگ و شاخص بودن آن محسوب می‌شود.
استاندار زنجان وسعت و موقعیت طرح سبزه‌میدان را یکی دیگر از دلایل مهم بودن این طرح برشمرد و تصریح کرد: برای اجرای طرح سبزه‌میدان باید تملک‌های زیادی انجام شود.
وی بر مهم بودن نحوه آغاز طرح سبزه‌میدان تاکید کرد و گفت: باید به یاد داشت که اگر زمان شامل طرح سبزه میدان شود، قابلیت اجرایی شدن را از دست می‌دهد.
رئوفی‌نژاد اضافه کرد: شامل مرور زمان شدن طرح سبزه‌میدان مسیر و ابعاد طرح تهیه شده را تغییر می دهد، چرا که با تغییر مسئولان استانی در طرح اعمال نظر هم می‌شود و حتی ممکن است طرح به صورت کامل فراموش شود.
وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح سبزه‌میدان با توجه به ابعاد تعریف شده برای آن گفت: کاربری مجموعه و سرمایه مورد نیاز برای عملیاتی شدن طرح سبزه میدان موجب کنار گذاشته شدن طرح در دراز مدت می‌شود، لذا آغاز طرح باید به صورت حساب شده انجام بگیرد، تا دیگران نتوانند در اجرای آن اعمال نظر بکنند.
استاندار زنجان بار دیگر بر حساسیت نحوه آغاز عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان تاکید کرد و افزود: اگر جاهای حساس کار زخمی نشود، پروژه تعریف شده یا اجرا نمی‌شود، یا در جریان اجرا دست خوش تغییر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دولت به لحاظ اجرای اصل 44 قانون اساسی اجازه ورود به همه بخش‌های تجاری طرح سبزه میدان را ندارد، تصریح کرد: می‌توان به بخش‌های عمومی آن وارد و طرح را عملیاتی کرد.
رئوفی‌نژاد تاکید کرد: دولت توان ورود به اجرای بخش تجاری طرح سبزه میدان را ندارد، ولی می‌توان با مرحله بندی، طرح سبزه میدان را به مردم از جمله افراد ذی‌نفع معرفی کرد تا بتوان از توان سرمایه‌گذاری آنها هم استفاده کرد.
وی پارکینگ طبقاتی، فضاهای عمومی و مبلمان شهری را از جمله مواردی اعلام کرد که شهرداری می‌تواند، به نمایندگی از بخش عمومی جامعه در ساخت و ساز آن وارد شود.
استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌ای که برای طرح زنجانرود در معرفی طرح به مالکین منطقه اجرا شد و منجر به جلب حمایت آنها برای عملیاتی شدن طرح انجام گرفت، افزود: می‌توان همین برنامه را با جمع کردن مالکین در استانداری انجام داد تا آنها ابتدا با طرح تهیه شده آشنا شوند.
وی با ابراز اطمینان از همکاری مردم منطقه پس از آشنایی آنها با طرح گفت: می‌توان با آگاهی دادن به مردم ضمن رفع نگرانی آنها از حمایت‌های آنها هم بهره جست.
رئوفی‌نژاد بر جلب مشارکت‌های مردم به ویژه مالکین در اجرای طرح سبزه میدان زنجان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه استانداری 8 میلیارد تومان برای طرح سبزه‌میدان بودجه در نظر گرفته است، تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسه توجیهی با مالکان، یک برنامه عملیاتی شفاف تهیه و سپس برنامه کلنگ زنی برای فاز نخست طرح انجام می‌شود.
استاندار زنجان زمان انجام کلنگ‌زنی طرح سبزه‌میدان را حداکثر یک ماه اعلام کرد و افزود: طرح سبزه‌میدان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه شهری زنجان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط آسان و بی‌واسطه با طرح سبزه میدان ادامه داد: برای تحقق رابطه آسان باید یک کمیته با نزدیکترین افراد به مدیران استان تشکیل شود.
در این جلسه شهردار زنجان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای انجام تملک‌های لازم برای عملیاتی شدن طرح سبزه‌میدان زنجان گفت: مقدمات توافقات برای انجام تملک‌ها آماده شده است.
ناصر موسوی با اشاره به اینکه عملیات اجرای طرح سبزه میدان از دو جبهه آغاز می‌شود، افزود: احداث پارکینگ طبقاتی، تملک و تخریب مدارس موجود در منطقه سبزه میدان دو جبهه فرا روی شهرداری برای آغاز عملیات طرح است.
وی تصریح کرد: احداث تونل شهری در منطقه موجب رفع 50 درصدی ترافیک خیابان امام به عنوان هسته مرکزی شهر زنجان می‌شود.
شهردار زنجان با اشاره به لزوم وارد شدن سرمایه‌گذاران خصوصی برای عملیاتی شدن طرح سبزه‌میدان گفت: کارهای لازم برای معرفی طرح به سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول