اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

بریتانیا در تاریخ ایران یعنی مجموعه خیانت‌ها

خبرگزاری فارس: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بریتانیا در تاریخ ایران یعنی مجموعه خیانت‌ها و اگر کسی بخواهد معنای دقیق خیانت، استکبار، مکر و بی‌شرافتی را جستجو کند، بی‌گمان نخستین منبع مطالعاتی او، گزارش اعمال انگلیس در ایران است.

بریتانیا در تاریخ ایران یعنی مجموعه خیانت‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمده است: ننگ باد بر سرپنجه‌های خونین رژیم سراسر فاشیست انگلیس، ننگ باد بر نظام سلطنتی ارث و میراثی، ننگ باد بر آن همه ادعای دموکراسی، آنها که در نظام خود «عوام» و «لرد» دارند، آنها که خود را برتر از ملت خود می‌دانند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اینان به چه حق در مورد ایران ما صحبت می‌کنند، آنها که هنوز در قرون وسطی گیر افتاده‌اند و هنوز دلشوره پادشاه و ملکه و جانشین دارند، مرده باد تحجر و ارتجاعشان، بر حقوق بشر و دموکراسیشان لعنت باد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: بریتانیا در تاریخ ایران یعنی مجموعه خیانت‌ها و اگر کسی بخواهد معنای دقیق خیانت، استکبار، مکر و بی‌شرافتی را جستجو کند، بی‌گمان نخستین منبع مطالعاتی او، گزارش اعمال انگلیس در ایران است.
این بیانیه می‌افزاید: بریتانیا، ای بیگانه خونخوار، بدان اینجا مهد شهیدان است، آنها که از قطعنامه‌تان، از شیپور رنگیتان، از بمب خوشه‌ایتان نترسیدند، اینجا هر روزش عاشوراست و هر جایش کربلا، ما را از چه می‌ترسانید، کدام تحریم بر ما اثر کرد که خنده‌دارترین تحریمتان بر ما اثر کند و از آن زمان که برای ایران ما، این لقمه گلوگیر، برنامه ریختید سال‌ها می‌گذرد.
این دانشجویان در ادامه بیانیه خود بیان داشته‌اند: اگر پادشاهان بی‌کفایت و احمق ما نبودند، اکنون نه تنها باغ قلهک بلکه زندان کهریزک هم جای شما نبود و قلم شرم می‌کند از نوشتن خباثت‌های طولانی مدتتان و ما، دانشجویان مسلمان ولایتمدار، به تأسی از دانشجویان سال 58 که لانه جاسوسی را فتح کردند، لحظه به لحظه آماده فتح لانه فتنه‌تان هستیم.
در ادامه این بیانیه گفته شده است: لحظه به لحظه منتظر فرصتیم تا برای همیشه پایتان را از این خاک مقدس قطع کنیم و اینجا با خون شهیدانمان غسل شده، حیف است با قدوم نحس و نجستان، آلوده شود.
این شورا همچنین ابراز داشته‌ است: بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کنید و مهمل می‌بافید که سخت‌ترین تحریم‌ها را وضع کرده‌اید، غافل از آنکه ما نیز هم قطع رابطه اقتصادی را می‌خواهیم و هم قطع رابطه سیاسی و فرهنگی و هر چیزی که به ذات پلید شما مربوط است.
در این بیانیه آمده است: از حمله به ایران حمایت می‌کنید در حالی که پول جنگیدن ندارید و غیرت مبارزه در وجود سربازانتان کپک زده است و عزیزان ملت ایران را به ترور تهدید می‌کنید و نمی‌دانید ما همه شهید شهریاری و حاج قاسم سلیمانی هستیم، ققنوسیم که با رفتنمان می‌آییم و هزار هزار می‌شویم.
در بیانیه این شورا تصریح شده است: حرکت مجاهدانه دانشجویان تسخیرکننده سفارت بریتانیا، بار دیگر اثبات کرد که بریتانیا تنها بر روی کاغذ بریتانیای کبیر است و در باطن حقیر است و بی‌چیز و این حرکت بار دیگر نشان داد دانشجویان مسلمان مانند شهدای 16 آذر، مانند شهدای دانشجو و مانند تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، در اوج بصیرت به سر می‌برند و آماده جانفشانی در راه اسلامند و مانع تراشان در این راه، تنها آب در هاون می‌کوبند.
در بخش دیگری از این بیانیه اضافه شده است: ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تشکر از دانشجویان تسخیر کننده سفارت بریتانیا، از آنها حمایت و اعلام می‌کنیم برای قطع ید انگلیس از این خاک آماده فداکاری هستیم و به تهدیدهای غرب جنایتکار اهمیت نداده و آنها را مصداق عبارت طبل توخالی می‌دانیم.
این دانشجویان در بیانیه خود خطاب به انگلیس مکار آورده‌اند: اخطار می‌‌دهیم که در صورت گردن‌کشی، پاسخ دندان‌شکنی را نثارشان می‌کنیم.
این شورا همچنین گفته‌اند: بیانیه وزارت امور خارجه در مورد تسخیر سفارت بریتانیا را دور از شان جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و به آن وقعی نمی‌نهیم، ضمن آنکه عملکرد فعلی وزارت امور خارجه را مأیوس کننده می‌دانیم و از رئیس جمهور می‌خواهیم در مورد وزارت امور خارجه فعلی فکری بکند.
در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: ما در آغوش گرفتن وزیر امور خارجه بحرین و عملکرد ضعیف وزارت امور خارجه در قبال بیداری اسلامی را فراموش نمی‌کنیم و از سیستم قضایی و نیروی انتظامی می‌خواهیم، به جای دستگیری مجاهدان راه حق، فکری به حال باغ قلهک کنند که به ناحق غصب شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول