اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر:

روابط با انگلیس به طور کامل قطع شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر سفیر انگلیس از خاک ایران اخراج و روابط ما با انگلیس به طور کامل قطع شود.

روابط با انگلیس به طور کامل قطع شود
حسین‌ پور‌غریب‌شاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان پیرامون حوادث تسخیر سفارت انگلیس اظهار داشت: روابط ایران و انگلیس در تاریخ مشخص‌تر از فضای ذهن مردم است و نشان دهنده اوج استعمار انگلیس در طول تاریخ علیه ملت ایران است.
وی افزود: به عنوان نمونه خاطرات فردوست بیانگر نفوذ دستگاه جاسوسی انگلیس در بدنه نظام شاهنشاهی ایران حتی فرا‌تر از دستگاه جاسوسی آمریکا بوده است.
پورغریب‌شاهی اعلام تحریم‌های بیشتر از جانب انگلیس علیه کشورمان را یک گاف سیاسی دانست و تصریح کرد: حرکت نمایندگان مجلس در تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس واجب بوده و اگر این کار انقلابی را انجام نمی‌دادند، نماینده مردم نبودند و حتی نمایندگانی هم که با این طرح مخالف بودند خواستار قطع کامل روابط با انگلیس بودند.
دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: انگلیس برای ما منافعی ندارد که بخواهیم با آن روابط دیپلماتیک داشته باشیم، حتی مضراتی که انگلیس دارد، موجب تحقیر ملت آزاده ما می‌شود که نمونه کوچک‌اش غصب باغ قلهک است. 
وی در مورد حضور دانشجویان در سفارت انگلیس گفت: در سالروز شهادت دکتر شهریاری انتظار می‌رفت جنبش دانشجویی که نماینده دوم مردم هستند، چنین حرکتی از خود بروز دهد و این حرکت کاملا خودجوش پیام هشداری برای انگلیس بود که بدانند اکنون زمان شاهنشاهی نیست که بخواهند ملت ما را تحقیر کنند و بدانند ممکن است کار به جایی برسد که همانند آمریکا سفارتخانه جاسوسی آنها را تسخیر کنیم.
پورغریب‌شاهی اذعان کرد: جنبش دانشجویی حرکتی پویا و زنده است و اگر مسئولان به خواب غفلت روند این جنبش هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود.
عضو هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: امیدواریم هرچه سریع‌تر سفیر انگلیس از خاک ایران اخراج و روابط ما با انگلیس به طور کامل قطع شود.
وی تصریح کرد: با وجود عدم اجازه عرف دیپلماتیک به حضور در  سفارت یک کشور، این حرکت مردمی و فرا‌تر از عرف دیپلماتیک در واقع حمایتی آشکار از روند مجلس و گواه این است که ما سربازان سید ‌علی با احدی شوخی نداشته و حامی اسلام‌، ولایت، ایران و انقلاب می‌مانیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول