اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتقال پیکر شهید گمنام در جنوب کرمان؛

کاروان شهیدی که در غربت تمام از شهرهای جنوبی گذشت

خبرگزاری فارس: پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حالی از شهر کرمان به شهر کهنوج منتقل شد که هیچ استقبال و برنامه‌ای از سوی مسئولان شهرهای بین‌راهی جنوب استان برگزار نشد و همه درگیر کارهای روزمره خود بودند.

کاروان شهیدی که در غربت تمام از شهرهای جنوبی گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، در نخستین روزهای هفته جاری در حالی که همه خود را برای شرکت در مراسم عزاداری محرم آماده می‌کردند و به کارهای روزانه خود مشغول بودند، خبری مبنی حضور دو شهید گمنام در استان و تشییع و خاکسپاری آنها در شهرستان کهنوج از سوی رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نشریات محلی استان منتشر شد.

* انتشار خبر حضور شهیدی گمنام از سرزمین دجله و فرات در کرمان تکان‌دهنده بود
انتشار خبر حضور این دو شهید گمنام در استان که در عملیات بدر در شرق دجله تفحص شده‌اند به اندازه‌ای در این ماه محرم که خود روایتگر حادثه‌های زیادی از دجله و فرات است، تکان‌دهنده بود که مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور کرمان برای حضور این دو شهید در شهرهای خود لحظه‌شماری می‌کردند.

* استقبال باشکوه مردم کرمان از شهید گمنام
بلاخره لحظه وصال رسید و شامگاه دوشنبه یکی از این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد شهر کرمان شد و عطر خوش‌بوی شهادت در فضای این شهر پیچید.
مردمی که با شور و شوق زیاد مدت‌ها در محل فرودگاه کرمان برای استقبال روی پا ایستاده بودند انتظارشان به سر آمد و لحظه دیدار فرا رسید.
ورود این شهید بزرگوار با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردمی در فرودگاه کرمان مورد استقبال قرار گرفت.

* قرائت زیارت عاشورا در کنار پیکر شهید گمنام
پیکر این شهید پس از آیین استقبال به مسجد قائم شهر کرمان انتقال داده شد و صبحگاه سه‌شنبه هشتم آذر ماه جاری جمعی از مردم در کنار این شهید گمنام در این مسجد زیارت عاشورا را قرائت کردند.

* مراسم وداع با شهید گمنام در حسینیه ثارالله کرمان
همچنین شب گذشته پیکر مطهر این شهید گمنام به حسینیه ثارالله کرمان انتقال داده شد و مردم کرمان آیین وداع با این شهید را در این مکان برگزار کردند.
با توجه به ماه محرم و حضور این شهید گمنام که خود راوی منطقه دجله است، مراسمی باشکوه و شبی به یاد ماندنی در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد که در نوع خود کم‌نظیر بود.

* حرکت شهید گمنام به سمت شهرهای جنوبی استان
7:30 دقیقه صبح چهارشنبه نهم آذرماه جاری پیکر مطهر این شهید گمنام در حالی به سمت شهرستان کهنوج منتقل شد که مردم شهرهای مختلف از جمله جیرفت و عنبرآباد که در مسیر محور کرمان به کهنوج قرار دارند، منتظر انتشار خبری از سوی مسئولان شهرشان مبنی بر استقبال از این شهید گمنام که به نوعی مهمان شهر ماست و همچنین برگزاری مراسم با حضور این شهید دوران دفاع مقدس بودند که هیچ خبری در این زمینه از سوی مسئولان این شهر‌ها منتشر نشد.
پیکر مطهر این شهید در غربت تمام از شهرهای مختلف جنوب استان عبور کرد و به سمت شهرستان کهنوج منتقل شد تا در تپه شهدای گمنام این شهر آرام گیرند.

* جای خالی پیکر مطهر شهید در نخستین یادوراه سرداران و 132 شهید عنبرآباد
این مسئله در حالی رخ داد که امروز در شهرستان عنبرآباد یادواره سرداران و 132 شهید این شهرستان برگزار شد و حضور پیکر مطهر این شهید گمنام می‌توانست حال و هوایی خاص به این یادواره شهدا بدهد.

* استقبال پرشور مردم شهر بندرعباس از شهید گمنام
از سوی دیگر مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان هرمزگان نیز روز گذشته به استقبال یکی دیگر از این شهدای گمنام رفتند و مراسم مختلفی را با حضور پیکر مطهر این شهید در شهر بندرعباس برگزار کردند و قرار است این شهید نیز برای تشییع و خاکسپاری به شهرستان کهنوج منتقل شود.
مشخص نیست مسئولان چه جوابی برای این کم‌کاری خود برای مادران شهیدی که می‌خواستند در مراسم استقبال همرزمان فرزنداشان شرکت کنند را دارند.

* مسئولانی که همه در ماموریت بودند
وقتی خبرنگار فارس خواست پیگیر این کم‌توجهی مسئولان شود به فرمانداری یکی از شهرستان‌های جنوبی مراجعه کرد اما فرماندار و معاونان وی هرکدام در ماموریت بودند و با اتاق‌های خالی آنها مواجه شد.

* جای خالی برنامه‌ای که می‌توانست در حسینیه شهدای شهرهای جنوبی کرمان برگزار شود
حال که ما میزبانان خوبی برای این شهید گمنام نبودیم اما می‌توانستیم در حسینیه شهدا شهرمان مراسم باشکوهی را با حضور پیکر مطهر این شهید داشته باشیم و مطمئنا مردم ما که تشنه چنین برنامه‌هایی بودند، حضور باشکوهی داشتند و اکنون در برابر خانواده شهدا شرمنده نبودیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول