اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند؛

نبود امکانات ورزشی در ریگان

خبرگزاری فارس: نبود امکانات ورزشی در ریگان تعطیلی بازی‌های فوتبال را در پی دارد و تهدید گرایش جوانان این شهرستان به سرگرمی‌های خطرناک دیگر است.

نبود امکانات ورزشی در ریگان
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان شهرستان ریگان از جمله مناطق محروم استان کرمان است که کمتر توسعه یافته است و در زمینه زیرساخت‌های ورزشی مشکلات فراوانی دارد که کوتاهی در این زمینه عواقب منفی اجتماعی را در پی دارد، لذا در این زمینه گفت‌وگوهایی با مسئولان این شهرستان صورت گرفت.
 
* رئیس اداره ورزش و جوانان: فوتبال در ریگان تعطیل است
محمد‌جواد قربانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به اینکه 70 تیم فوتبال روستایی در شهرستان ریگان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: به دلیل نبود امکانات ورزشی، جوانان و نوجوان شهرستان ریگان در زمین‌های خاکی مشغول به امر ورزش هستند.
وی با بیان اینکه امکانات ورزشی در اختیار این شهرستان قرار داده نشده است، گفت: فوتبال در روستاهای ریگان تعطیل شده است.
قربانی افزود: در شهرستان ریگان تنها یک زمین خاکی ورزشی برای فوتبال وجود دارد که به دلیل غیر‌استاندارد بودن، موجب آسیب‌دیدگی ورزشکاران می‌شود و این امر موجب تعطیلی بازی‌های فوتبال شده است.
وی تصریح کرد: 14 تیم لیگ برتر شهرستان وجود دارد که یک تیم در زیر‌گروه استان بازی می‌کند و به دلیل زمین خاکی به ناچار برای تمرین فوتبال با چند واسطه به شهرستان بم در 100 کیلومتری این شهرستان می‌روند که این امر رغبت ورزشکاران را به امر فوتبال کاسته است.
قربانی افزود: در سال 90 هیچگونه حمایتی از سوی مرکز استان به هیئت فوتبال و تیم‌های شهرستان ریگان نشده است.
وی با اشاره به اینکه 10 تیم فوتسال در شهرستان ریگان فعالیت دارند، بیان داشت: به دلیل نداشتن جا و مکان برای ورزش فوتسال این بازی‌ها فقط در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شوند.
قربانی تصریح کرد: تنها امکانات ورزشی شهرستان ریگان یک سوله 400 متر‌مربعی غیر‌استاندارد است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان با اشاره به استعدادهای جوانان ریگان در زمینه‌های مختلف ورزشی گفت: در شهرستان ریگان 18 هیئت ورزشی وجود دارد که 14 هیئت فعال هستند.
قربانی به قهرمانی ورزشکاران شهرستان ریگان در مسابقات پاورلیفتینگ آسیا و دوومیدانی استان‌ اشاره کرد و خواستار حمایت از ورزشکاران این شهرستان شد.
وی افزود: در صورت عدم حمایت ورزشکاران، این استعدادها به برنامه‌ها و سرگرمی‌های دیگر مشغول می‌شوند.

* رئیس هیئت فوتبال ریگان: 70 تیم فوتبال در روستاهای ریگان فعال هستند
حسین چرخ‌انداز رئیس هیئت فوتبال و فوتسال شهرستان ریگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به هم‌مرزی ریگان و سیستان و بلوچستان، می‌طلبد که مسئولان در این زمینه برای ورزش جوانان تلاش کنند.
وی خواستار احداث یک زمین چمن در ریگان شد و افزود: 70 تیم فوتبال روستایی در شهرستان ریگان فعالیت می‌کرد که به دلیل نبود امکانات کاهش یافته‌اند و اکنون‌ فوتبال در روستاهای شهرستان تعطیل شده است.
 
* فرماندار ریگان: مصوبات سفر دولت در مورد ورزش اجرا نشده
محمد برزنگ فرماندار ریگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی در شهرستان ریگان به سانتی‌متر هم نمی‌رسد.
وی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان چند طرح در زمینه ورزش در شهرستان ریگان‌ مصوب شد که تاکنون در این شهرستان اجرایی نشده‌اند.
برزنگ گفت: زمین چمن و چند سالن از مصوباتی بودند که هنوز اجرایی نشده‌اند.
به گزارش فارس، شهرستان ریگان با 280 پارچه آبادی در فاصله 400 کیلومتری جنوب شرق مرکز کرمان و هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.  
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول