اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه:

مشکلات آسیب‌دیدگان با همکاری دستگاه قضا کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: برطرف کردن مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان اجرایی و قضایی است.

مشکلات آسیب‌دیدگان با همکاری دستگاه قضا کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه، جلسه هم‌اندیشی مدیران کل و مسئولان اداره کل زندان‌ها، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان استان به مدت دو روز در محل اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان برگزار شد و مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علی اشرف رشیدی، مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به اهداف حمایتی و اصلاحی و تربیتی زندان‌ها و رسالت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و انجمن‌های حمایت زندانیان در حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، برطرف کردن مشکلات زندانیان و خانواده آنان را بسیار حائز اهمیت توصیف و بر ساماندهی وضعیت موجود و توسعه فعالیت‌های خدماتی و حمایتی تأیید کرد.
رشیدی افزود: با زندانی شدن هر فرد، بار مسئولیت زندان مضاعف و علاوه بر زندانی، مشکلات خانواده وی نیز متوجه اداره زندان‌ها و نهادهای حمایتی وابسته می‌شود و در صورت عدم اقدام به موقع، تبعات اجتماعی در پی دارد.
مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود تلاش بی‌وقفه مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان استان کرمانشاه، اداره مراقبت بعد از خروج و پیگیری مستمر اداره قضایی و واحدهای مددکاری اجتماعی زندان‌ها و اهتمام مسئولان کمیته امداد حضرت امام(ره)، تحقق کامل اهداف و برطرف کردن مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی نیازمند تعامل و همکاری همه مسئولان اجرایی و قضایی است.
جلیل بوجار، مدیرکل کمیته امدادحضرت امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در ادامه جلسه با بیان فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حمایتی، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی از مددجویان و خانواده آنان بخشی از فعالیت‌های این نهاد نیز در جهت خودکفایی و ایجاد اشتغال مددجویان، معطوف شده است.
بوجار اضافه کرد: علاوه بر پرداخت کمک‌های مستمر مالی و معیشتی به خانواده زندانیان زیر پوشش، از سال 85 تاکنون نیز بالغ بر 170 نفر از زندانیان معسر و نیازمند جرائم غیرعمد از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه آزاد و حدود 720 میلیون تومان نیز در راستای اشتغال خانواده زندانیان به صورت وام و تسهیلات اشتغال‌زایی و کمک بلاعوض پرداخت و نسبت به ساماندهی آنان اقدام شده است.
محمدرضا شعبانی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان این شهرستان با اشاره به سختی و مشقات کار زندان‌بانی و رسالت سنگینی که پرسنل زندان‌ها در این راستا عهده‌دار هستند، خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر برای کاهش آلام و مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان شده‌اند.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اسلام آباد غرب نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات این انجمن، توسعه همکاری فی‌مابین و ایجاد وحدت رویه در امور حمایتی را در ارتقای خدمات‌رسانی به خانواده زندانیان مؤثر دانست.
در پایان در راستای ارتقا و توسعه فعالیت‌های حمایتی و خدماتی به زندانیان و خانواده آنان تفاهمنامه همکاری تنظیم و به امضای مدیران و مسئولان ذی‌ربط رسید.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول