اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران:

اکوسیستم‌های آبی کشور حفاظت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران از اختصاص 10 میلیارد تومان برای حفاظت از اکوسیستم‌های آبی کشور خبر داد.

اکوسیستم‌های آبی کشور حفاظت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عباسعلی مطلبی عصر امروز در حاشیه همایش ملی آبزی‌پروری ایران در جمع خبرنگاران در هتل نرگس زیباکنار با اشاره به وضعیت آلودگی میکروبی دریای خزر در حوزه ایران اظهار داشت: در صید ماهیان در شمال و جنوب کشور مشکلی وجود ندارد و ماهیان صید شده فاقد آلودگی میکروبی هستند.
وی، ورود آلاینده‌های صنعتی به دریا در جنوب کشور و مواردی از آلودگی‌های صنعتی ناشی از فعالیت‌های نفتی و کشاورزی و ورود سموم به خزر را به عنوان نمونه‌هایی از آلودگی‌های قابل مشاهده عنوان کرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید از ورود هر گونه فاضلاب‌های صنعتی و خانگی کشاورزی به اکوسیستم‌های آبی جلوگیری کرد، بیان داشت: باید در زمینه تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و خانگی و جایگزین کردن مبارزه بیولوژیک با آفات دقت لازم به عمل آید.
وی، توجه و دقت به استفاده به‌موقع و به میزان استاندارد از سموم مجاز قبل از آغاز بارندگی‌ها به منظور جلوگیری از ورود سموم مزارع به رودخانه‌ها و دریاها را مورد تاکید قرار داد.
به گفته مطلبی، ایستگاه‌های پایش آلودگی چهار نوبت در سال پایش و نظارت دارند و بالغ بر 10 میلیارد تومان برای حفاظت از اکوسیستم‌های آبی اعتبار درنظر گرفته شده است.
وی درباره وجود آلودگی فلزات سنگین در ماهیان عنوان داشت: هنوز این مورد به صورت معناداری نیست و باید تمام جوانب را برای حفاظت از محیط زیست رعایت کنیم تا بتوانیم آبزی‌پروری پایدار داشته باشیم.
رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران، استفاده از ظرفیت کشور برای آبزی‌پروری را  25 درصد ذکر کرد و اذعان داشت: طبق اهداف کمی برنامه پنجم توسعه در تلاش هستیم تا به تولید حدود یک‌میلون و 600 هزار تن انواع آبزیان برسیم و سرانه مصرف ماهی در ایران را 13 کیلو برای هر نفر برسانیم.
وی، تدوین جامع نقشه راه توسعه آبزیان را یکی از برنامه‌های مهم شیلات برای توسعه آبزی‌پروری در کشور عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول