اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین:

شعار عدالت عاری از ولایتمداری، جنبه سیاسی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین گفت: سر دادن شعار عدالت عاری از ولایتمداری محض جنبه سیاسی داشته و توخالی است.

شعار عدالت عاری از ولایتمداری، جنبه سیاسی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار سیاری عصر امروز در مراسم رهیافتگان امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند که اگر معنا و مفهوم امر به معروف و نهی از منکر برای مردم روشن شود در آن صورت نوترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه تعامل اجتماعی است.

*امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام
وی با بیان اینکه اگر این اصل به فراموشی سپرده شود حیات اسلام به خطر می‌افتد، ادامه داد: در اصل باید به این مهم توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر یگانه اصلی است که ضامن بقای اسلام است.
مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین افزود: متأسفانه در جامعه ما به این مبحث مهم، توجه کمی شده است در صورتی که توجه به اجرای آن باید یکی از ضروریات باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ریزی‌ دشمن برای مقابله با نظام اظهار کرد: دشمن در دهه اول انقلاب با جنگ تحمیلی، در دهه دوم از طریق جنگ فرهنگی، در دهه سوم از طریق مهار انقلاب و در دهه چهارم نیز با جنگ همه‌جانبه در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*دشمن در پی انحراف انقلاب از مسیر اصلی است
سیاری افزود: در تمام این مراحل استکبار جهانی در پی انحراف انقلاب از مسیر اصلی‌اش بوده و نه تنها لحظه‌ای از تحقق این برنامه دست برنداشته که بر تلاش خود شدت بخشیده است.
وی در ادامه انحراف از مکتب امام راحل(ره) را خطر اصلی انقلاب خواند و ابراز کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تبیین ابعاد مکتب امام راحل(ره) "عقلانیت"، "معنویت" و "عدالت" را سه شاخصه مهم آن برشمرده‌اند که توجه به ابعاد و زوایای هر یک از آنها مهم و ضروری است.
مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین "عقلانیت" را به معنای "قانونمداری" خواند و عنوان کرد: "معنویت" نیز همان "ولایتمداری" و "عدالت" به معنای "مقابله با اشرافی‌گری" است.

*در "عدالت"، "عقلانیت" و "معنویت" توأمان مورد توجه باشد
وی خاطرنشان کرد: در "عدالت" باید "عقلانیت" و "معنویت" توأمان مورد توجه باشد چرا که اگر معنویت با عدالت همراه نباشد در آن صورت شعار عدالت امری شکلی بوده و جنبه سیاسی دارد.
سیاری با بیان اینکه عدالت به همراه معنویت به معنای ولایتمداری است، افزود: توجه به این مهم می‌تواند ما را به سوی سعادت واقعی رهنمون سازد.
وی با اشاره به اینکه باید مراقب اوضاع و احوال بود، تأکید کرد: انحراف جامعه از مسیر اصلی انقلاب از ابتدای حیات جمهوری اسلامی تاکنون مورد توجه دشمنان بوده است.
مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین به تبیین و تشریح برنامه‌های دشمن پرداخت و ادامه داد: فعالیت منافقان با شعار مارکسیستی، عرض اندام نهضت آزادی و ایستادگی در مقابل تصویب قانون اساسی بر مبنای شریعت، برنامه‌ریزی جبهه ملی و ایستادگی در مقابل تصویب لایحه قصاص و طرح وکالت به جای ولایت و یا مدیریت علمی در مقابل مدیریت فقهی از سوی تجدیدنظرطلبان را می‌توان از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

*شعار جریان انحرافی با شعار جریانات برانداز نظام مشترک است
وی تأکید کرد: با نگاهی دقیق به شعارهای مطروحه از سوی جریان انحرافی متوجه وجود وجوه اشتراک بسیاری با جریان‌های مزبور می‌شویم که از جمله آنها می‌توان به طرح مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی، تکیه بر باستان‌گرایی به جای اسلام‌گرایی، تمرکز بر بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی و نفی مرجعیت و فقاهت اشاره کرد.

*امر به معروف زمینه‌ساز ایجاد فضای روشنگری
سیاری با بیان اینکه با امر به معروف و نهی از منکر باید در ایجاد فضای روشنگری در جامعه همت گماشت، افزود: در قضیه فتنه 88 یکی از عواملی که موجبات شکست این جریان را فراهم آورد تمرکز و توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی بود که این مهم نیز با امر به معروف و نهی از منکر محقق شد.

*در جریان فتنه با امر به معروف 10 هزار منکر سیاسی فعال ارشاد شدند
وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته 20 هزار نفر در کشور به عنوان عوامل مؤثر منکر سیاسی شناخته شدند که 10 هزار نفر از آنها توسط مجریان تعیین شده ارشاد شدند.
مسئول معاونت اطلاعات سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این میان بین 550 تا 600 نفر با مصاحبه در رسانه‌ها و مطبوعات از اقدامات و فعالیت‌های خود و ناحق بودن آن ابراز پشیمانی کردند.
وی با اشاره به اعتراف سران فتنه به نوع روش نظام ادامه داد: برای مثال خاتمی در یکی از جلسات به صورت رسمی از این شیوه نظام ابراز نگرانی کرده بود.
سیاری افزود: بعد از این ماجرا جریان فتنه تمام تلاش خود را برای ایجاد تحرکات در استان‌ها آغاز کرد و به همین منظور با بیش از 30 بار فراخوان قصد بهره‌برداری داشت که البته در این زمینه نیز نتوانست کاری از پیش ببرد.

*تمام جریان برانداز در پی تغییر رفتار و افکار مردم‌اند
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه تغییر رفتار و تغییر افکار دو برنامه دشمن برای انحراف مردم از مسیر اصلی انقلاب است، اظهار کرد: این امر وجه مشترک تمام گروه‌های ضد انقلاب، اپوزسیون داخل و جریان استکبار است که باید با تأسی به امر به معروف و نهی از منکر سبب شکست اهداف آنها شویم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول