اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناوگان شمال کشور:

شهرداری انزلی مانع نصب نماد شهداست

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور به مخالفت شهرداری بندر انزلی در نصب نماد شهدا در این شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم اعضای شورا و شهرداری بندر انزلی با شهدا مشکلی نداشته باشند.

شهرداری انزلی مانع نصب نماد شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، ناخدا یکم خرداد حکیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی دریایی اظهار داشت: امسال حجم برنامه‌های نیروی دریایی نسبت به سال گذشته بیشتر است.
وی ادامه داد: برنامه‌های متنوع و متعددی با همکاری رسانه‌ها از زوایای مختلف دفاع مقدس در هفته نیروی دریایی تبیین شده و به اجرا در آمده است.
حکیمی، طراحی نماد شهدای نیروی دریایی و اجرای آن در میدان شهر بندر انزلی را یکی از برنامه‌های نیروی دریایی ارتش برای هفتم آذر سال جاری عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه طرح مذکور از چند ماه گذشته با شهرداری بندر انزلی هماهنگ شده بود اما به دلیل عدم همکاری شورا و شهرداری این شهر موفق به انجام آن نشدیم.
فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش به مخالفت شهرداری بندر انزلی در نصب نماد شهدا در این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم اعضای شورا و شهرداری بندر انزلی با شهدا مشکلی نداشته باشند.
وی شهدای بندر انزلی را دریایی خواند و تصریح کرد: ساخت ماکت ناوشکن جماران جزو نماد شهدای بندر انزلی است اما شهرداری این شهر اجازه اجرای آن را نمی‌دهد.
حکیمی جابه‌جایی‌ها و اختلاف سلیقه‌ها در شورا و شهرداری بندر انزلی را سبب عدم همکاری این نهاد در نصب نماد شهدا دانست و خاطرنشان کرد: کمک‌رسانی به مردم از ماموریت‌های نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی است.
فرمانده ارشد آجا در گیلان با اشاره به بارش برف اخیر در شهرهای مختلف استان و آبگرفتگی معابر انزلی، افزود: نیروهای مسلح در بلایای طبیعی به کمک مردم می‌شتابند.
وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی در نخستین روزهای جنگ تحمیلی با دشمن در خرمشهر درگیر شدند.
حکیمی با بیان اینکه نخستین آفند به دشمن پس از گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی ارتش صورت گرفت، اذعان داشت: راهبرد دشمن حمله سریع و برق‌آسا و جدایی خوزستان ظرف سه روز از کشور بود که با دفاع رزمندگان ایران این راهبرد شکست خورد.
فرمانده ناوگان شمال کشور بدنه اصلی ارتش پس از پیروزی انقلاب را از مردم خواند و افزود: هنگام آغاز جنگ پادگان‌ها از نیروها خالی شده بود و آموزش نیروها و تعمیر و نگهداری تجهیزات در وضعیت مناسبی قرار نداشت.
وی دفاع از مرزهای آبی کشور را از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و بیان داشت: حدود 3 هزار کیلومتر مرز دریایی در شمال و جنوب کشور داریم و حراست از آن به عهده نیروی دریایی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول