اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

کرسی‌های آزاداندیشی با قوت در دانشگاه مازندران پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی این کرسی‌ها در بزرگ‌ترین دانشگاه مازندران با قوت پیگیری می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی با قوت در دانشگاه مازندران پیگیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور ظهر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه مازندران با که حضور صمیمی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران استان مازندران و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در اولویت کاری این دانشگاه قرار دارد و تاکنون موفق به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شدیم که از جمله آن برگزاری کرسی آزاداندیشی اخلاق حرفه‌ای توسط دکتر فرامرز قراملکی، رئیس کرسی اخلاق و مدیر گروه اخلاق دانشگاه تهران در دانشگاه مازندران در آبان سال جاری است که این نوع برنامه‌ها با قوت هر چه بیشتر در این دانشگاه ادامه دارد.
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه یاد شهیدان، نام شهیدان، بازماندگان شهیدان و یاد جانبازان در هر نقطه‌ای که حضور داشته باشند نور رحمت و هدایت است، گفت: وجود چنین همایش‌هایی را می‌توان جلسات نور، صفا و هدایت دانست و بی‌شک شهیدان و ایثارگران موتور محرک یک جامعه محسوب می‌شوند.
احمدپور با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم حرکت امام حسین (ع) را  برای احیاء دین حقیقی و دین حسین بن علی(ع) و آن هدفی که امام حسین (ع) برای آن شهید شد، یک امر ضروری خواند و عنوان کرد: راه حسین بن علی(ع) پرچم حرکت عظیم اسلامی است، که باید سرپا بماند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ما نقش نیروی انسانی را تبیین کرد، ادامه داد: ما در برابر جنگی قرار گرفته بودیم که از کمک هیچ کشوری برخوردار نبودیم و در چنین وضعیتی بسیجیان جان بر کف بودند که در جبهه حق علیه باطل با تشکیل ارتش 20 میلیونی در پنجم آذر سال 1358 به دستور امام راحل از عزت ایران اسلامی دفاع کردند.
احمدپور با اشاره به پیشرفت‌های عظیم کشور، خاطرنشان کرد: بسیجیان سلحشور پس از جنگ نیز بیکار ننشستند و در صحنه‌های مختلف سازندگی، در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه هوا فضا، انرژی هسته‌ای، نانو و بایو تکنولوژی و سلول‌های بنیادی بودیم.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: انتظار ملت ما از شما دانشجویان این است تا مجهز به سلاح علم و دانش شوید و به درجات مختلف علمی دست پیدا کنید تا از وجود شما عزیزان در صحنه‌های سازندگی و امور دیگر استفاده شود.
احمدپور با بیان اینکه دیگر سلاح‌های سخت و جنگ‌افزار و سلاح اتمی کارساز نیست، خاطرنشان کرد: امروز کشوری پیشرو و پیروز است که مجهز به سلاح علم و دانش همراه با تزکیه باشد و اقتصاد آن کشور مبتنی بر دانش باشد.
سرپرست دانشگاه مازندران گسترش تحصیلات تکمیلی را از دیگر اهداف مهم این دانشگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به این که از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گسترش تحصیلات تکمیلی است، دانشگاه مازندران نیز اقدام به دریافت مجوز راه‌اندازی 28 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 7 رشته در مقطع دکتری در یک سال اخیر کرده است‌.
وی نقش آمایش آموزش عالی را در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه مازندران در راستای آمایش آموزش عالی گام‌های بسیار خوبی را برداشته است و بر اساس این طرح ترکیب دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید تغییر کند.
به گزارش فارس؛ در پایان مراسم از فعالان قرآنی، فرهنگی، علمی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه با اهدای جوایزی تجلیل شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول