اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر؛

سومین جشنواره سراسری عکس زمان پایان یافت

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره سراسری عکس زمان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره سراسری عکس زمان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: استقبال معنادار و رشد 120 درصدی از این جشنواره با موضوع پیچیده، انتزاعی و چند لایه‌ای مثل زمان، ما را به شوق آورد و زمانی که با حضور بیش از 700 عکاس و 5 هزار و 242 عکس مواجه شدیم احساس کردیم این حرکت یک حرکت خوب و رو به رشد است.
سینا دلشادی افزود: عکس‌های امسال نشان از فهمیدگی و فرهیختگی عکاسان بزرگوار  است و به واقع از یک ژرفا و عمق خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: اهمیت زمان و اندیشیدن در دین مقدس اسلام بر هیچکس پوشیده نیست، سال‌های قبل وقتی بیان می‌کردیم این موضوع یک موضوع عمیق دینی و اعتقادی است، برای بسیاری جای سؤال داشت و امروز این جشنواره جایگاه خود را پیدا کرده و بسیار تامل برانگیز حرف دینی و اعتقادی می‌زند.
دلشادی عنوان کرد: در روایات مکرر اهمیت زمان را می‌بینیم، این جشنواره با عنوان زمان، اخلاق‌مداری و معناگرایی را در جامعه به دنبال دارد و زنگ بیداری و آگاهی را در جامعه به صدا در می‌آورد و چه زبانی بهتر از هنر و چه هنری بهتر از هنر بصری.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه عکاسی هنری  بسیار سخت است و بسیار جسارت می‌طلبد، ادامه داد: تأمل و تفکر در نشانه‌ها و آیات الهی نیز عبادت است و لحظات معنوی و اخلاقی را در زندگی ما رقم می‌زند.
وی گفت: 60 عکاس برتر در این استان حضور دارند، چقدر باید هزینه کنیم تا میراث فرهنگی خود، مفاخر و مشاهیر استان و ارزش‌های خود را به سایرین معرفی کنیم. عکس‌های متعددی از این استان گرفته می‌شود با کم‌ترین هزینه و بهترین کیفیت. ما بهترین‌ها را گردآوری کرده‌ایم و هم اکنون بهترین زمان برای بیان حقایق مکتب اسلام و انتقال پیام‌های والای انقلاب اسلامی به جهانیان است.
در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی، عکاسان برگزیده سومین جشنواره سراسری عکس زمان و علاقه‌مندان هنر عکاسی برگزار شد، از مشارکت شهرداری اراک، مجتمع پتروشیمی شازند و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و برگزیدگان بخش جشنواره در جشنواره با سه عنوان فضای شهری، میراث فرهنگی، و نگاه سرخ (استقبال از محرم در اراک) قدردانی شد.
بر اساس این گزارش در بخش فضای شهری جشنواره در جشنواره  آثار توسط   جاسم غضبان‌پور، کریم ملک‌مدنی و حسن غفاری داوری شد و هدایای این بخش توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک و مجتمع پتروشیمی شازند تقدیم عکاسان برگزیده شد.
برگزیدگان این بخش عبارتند از: امیر عنایتی، ساسان فهیمی، علی معتمدی، خلیل خسروانی، سروش جوادیان، جاوید تفضلی، علی گرامی‌فر، جواد حمیدی صفا، عمادالدین انوشیروانی، بهنام ذاکری.
بخش میراث فرهنگی که آثار این بخش توسط سینا دلشادی، محمد منتظری و حمیدرضا مجیدی داوری شد و برگزیدگان این بخش عبارتند از اصغر بشارتی، احسان قنبری فرد، امیر عنایتی، مهدی طاهری، سیدعلی حسینی‌فر.
آثار بخش نگاه سرخ نیز توسط سینا دلشادی، حمیدرضا مجیدی و خانم فاخته جلایرنژاد داوری شد  که آثار نسیم شیخ نظامی، اسحاق آقایی، سروش جوادیان، امیر عنایتی، اصغر بشارتی به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
 انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول