اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

باید مانع از ورود سلایق شخصی به نسخه‌های تعزیه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر اصلاح نسخ تعزیه‌خوانی در استان، گفت: طی دهه‌های اخیر بسیاری از نظرات شخصی وارد نسخ تعزیه شده که بایستی مانع این کار شد.

باید مانع از ورود سلایق شخصی به نسخه‌های تعزیه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان تعزیه خوانی این شهرستان که با تعزیه‌خوانی شهادت حضرت مسلم به عقیل (ع) همراه بود، به بیان ابعاد مختلف شخصیتی حضرت مسلم (ع) پرداخت و گفت: آثار هنری که به نام اهل بیت تهیه و اجرا می‌شود از تأثیرگذاری و ماندگاری فراوانی در جامعه برخوردارست.
این مسئول از هنر تعزیه به عنوان یکی از هنرهای مذهبی و آئینی ماندگار یاد و ابراز داشت: فعالان این هنر باید با تکیه بر نسخ تاریخی و واقعیات این هنر را پویاتر از گذشته ادامه دهند و در راستای آسیب‌شناسی‌ها نیز امور مربوطه را انجام دهند.
وی همچنین ضمن تأکید بر استفاده از منابع و مستندات معتبر در اجرای تعزیه‌ها افزود: طی دهه‌های اخیر بسیاری از نظرات و سلایق شخصی وارد نسخ تعزیه خوانی شده است و می‌طلبد هیئتی متشکل از اساتید و پیشکسوتان این حوزه نسبت به اصلاح نسخ و همچنین اجرای تعزیه‌ها همت گمارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه طی چند سال اخیر به همت صدا و سیما فیلم و سریال‌های بسیار خوبی در حوزه تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار ساخته شده است، ابراز داشت: این امر باعث شده مردم با واقعیات تاریخ اسلام و به ویژه فرهنگ عاشورا بیشتر آشنا شوند.
مریدی‌زاده همچنین در ادامه از زحمات انجمن تعزیه و شبیه‌خوانی استان تقدیر کرد و گفت: ساماندهی مطلوب هیئت‌های تعزیه خوانی و ایجاد اتحاد و همدلی میان آن‌ها از مهمترین وظایف انجمن است و باید سعی شود در تمام امورات از مشورت پیشکسوتان استفاده شود.
عباس محمدی رئیس انجمن تغزیه و شبیه‌خوانی استان هرمزگان نیز در ادامه از حضور مردم و مسئولان تشکر کرد و افزود: حضور مسئولان و به ویژه اقشار مختلف مردم باعث دلگرمی و حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی می‌شود و تا زمانی که این حمایت‌ها وجود داشته باشد هنر تعزیه خوانی نیز حرکتی رو به جلو خواهد داشت.
سلیمان بشیرزاده، غلام شیخ‌احمدی، حسین رحمانی، محمد حشمتی، سیف‌اله غلامی و رضا رحیمی از جمله کسانی بودند که در این مراسم به عنوان پیشکسوت شبیه‌خوانی به دست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تجلیل شدند.
مراسم تجلیل از پیشکسوتان تعزیه‌خوانی بندرعباس توسط انجمن تعزیه و شبیه خوانی هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از پیشکسوتان تعزیه خوانی بندرعباس در حسینیه بقیه الله نخل ناخدای بندرعباس برگزار شد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول