اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

نمایشگاهی با نام تولیدات داخلی و حضور محصولات خارجی

خبرگزاری فارس: نمایشگاه‌هایی در سطح استان برپا می‌شود که هدف عمده آن حمایت از تولیدات داخلی است اما آنچه در این نمایشگاه‌ها به چشم می‌خورد، حضور کالاهایی است که نام تجاری معروف خارجی دارند.

نمایشگاهی با نام تولیدات داخلی و حضور محصولات خارجی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برپایی نمایشگاه‌های مختلف که با هزینه‌های بالا و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌شود، مورد استقبال تولیدکنندگان داخلی برای حضور در نمایشگاه قرار نمی‌‌گیرد.
با توجه به اهتمام مدیران اجرایی نمایشگاه‌ها، برای حضور تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه‌ها به منظور معرفی توانمندی‌های داخلی استان تولیدکنندگان داخلی از حضور و ارائه محصول در نمایشگاه‌ها خودداری می‌کنند.‌ 
برخی تولیدکنندگان داخلی که حضور خود را در نمایشگاه‌ها شایسته نمی‌بینند بعد از اینکه با کاهش فروش و ناشناخته ماندن کالای خود و فروش روزافزون کالاهای خارجی روبه‌رو می‌شوند، زبان به اعتراض می‌گشایند و در دیدار با مسئولان نسبت به ورود کالاهای خارجی اعتراض خود را اعلام می‌کنند.
از طرفی کالاهای خارجی با زرق و برق بیشتری در بازار خودنمایی می‌کنند و برخی تولیدکنندگان داخلی نه تنها تلاشی برای رقابت در این عرصه نمی‌کنند بلکه به تولید خود به سبک گذشته ادامه می‌دهند.
با ادامه پیدا کردن تولیدات به سبک قدیم نه تنها مشتری رضایتی برای خرید ندارد بلکه سرمایه‌های مختلف نیز در این راه بیهوده مصرف می‌شود و این واحدهای تولیدی‌ به سمت تعطیل شدن پیش می‌روند.
تعطیل شدن برخی تولیدی‌ها که همگام با فناوری روز پیش نرفتند، بیکاری و بی‌خانمانی افراد زیادی را در سطح جامعه به دنبال دارد.
در نمایی دیگر،  واحدهای تولیدی‌ هستند که به دلیل کیفیت تولیدات خود به مرحله صادرات دست یافته‌ و دارای برندهای معروفی هستند و مشتری‌های مخصوص در سطح خاورمیانه دارند و همین امر سبب می‌شود نیازی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی نداشته باشند، اما آنچه مسلم است، این است که کار آنها نوعی بازکردن فضای مناسب برای درخشیدن کالاهای خارجی است.
با عدم حضور کالاهای ایرانی در فضایی که کالاهای خارجی وجود دارد، فرضیه بی‌کیفیت بودن کالاهای داخلی برای مردم جدی می‌شود و بی‌اعتمادی آنها نسبت به کالاهای داخلی و اعتماد بیش از اندازه آنان به کالاهای خارجی موجب باز ایستادن چرخه صنعت از حرکت شده و مسیری روشن برای ورود کالاهای خارجی در کشور گشوده می‌شود.
تولید و تقاضا دوکفه ترازوی اقتصاد هستند که عدم توازن بین این دوکفه ترازو، ‌نوعی قرار دادن چوب در چرخه اقتصاد است.
آیا برای تحقق شعار «ایرانی کالای ایرانی بخر» نباید حلقه‌ تولید و حمایت از تولید داخلی درکنار یکدیگر قرار گیرند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول