اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

هنرمند اراکی به نمایشگاه بین‌المللی ایتالیا اعزام می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اعزام هنرمند سنگ‌تراش اراکی به نمایشگاه بین‌المللی ایتالیا خبر داد.

هنرمند اراکی به نمایشگاه بین‌المللی ایتالیا اعزام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی مجتبی رضوانی اظهار داشت: علی غفاری هنرمند اراکی رشته تراش سنگ‌های زینتی به‌عنوان یکی از 9 صنعتگر و هنرمند برتر کشور به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و سوغات میلان ایتالیا اعزام می‌شود.   
وی افزود: این نمایشگاه 12 تا 20 آذرماه برگزار می‌شود و هشت غرفه آن به نمایش توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی و سوغات ایران اختصاص یافته است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: غرفه‌های نمایشگاهی به صورت رایگان در اختیار هنرمندان کشور قرار می‌گیرند و محصولات رشته‌های مزیت‌دار و مطرح صنایع ‌دستی کشور در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.
به گفته وی علی غفاری هنرمند 34 ساله متولد شهر اراک است که بیش از ده سال در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی همچنین از اجرای طرح موزه مدرسه در استان مرکزی خبر داد و بیان کرد: در این طرح 10 موزه مدرسه در استان مرکزی احداث خواهد شد.
وی اظهارداشت: هدف اصلی این طرح آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم میراث ‌فرهنگی است و آیین‌نامه اجرایی این طرح از سوی میراث‌ فرهنگی به اداره کل آموزش ‌و پرورش استان مرکزی ارسال شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح موزه مدرسه در بناهای تحت تملک آموزش‌ و پرورش احداث می‌شود و برای هر موزه نیز 250 متر مربع فضا در نظر گرفته شده است.
رضوانی ادامه داد: اعتبارات موردنیاز این طرح نیز تامین شده و به زودی طرح محتوایی آن تهیه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 موزه در استان مرکزی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، صنایع‌دستی، مفاخر و هنرهای اسلامی از مهم‌ترین موزه‌های این استان به شمار می‌آیند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول