اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

مجلس روحیه اصولگرایی خود را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس هشتم باید سعی کند در برخورد با مسائل پیش رو، منسجم‌تر و قوی‌تر عمل کند و در مصوبه اخیر مجلس روحیه اصولگرایی خود را به نمایش گذاشت.

مجلس روحیه اصولگرایی خود را به نمایش گذاشت
حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: مجلس در جمهوری اسلامی در راس امور است و به عنوان ناظر بر دیگر دستگاه­ها عمل می­کند، به این دلیل نمایندگان مجلس نیز باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های امام خمینی(ره) همواره این بود که نمایندگان مجلس از کسانی انتخاب شوند که جزو پابرهنگان و زجرکشیدگان جامعه باشند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: یکی از آفات نمایندگی این است که کسانی که انتخاب می‌شوند مجلس را نه فرصتی برای خدمت به مردم بلکه سکوی پرتابی برای رسیدن به پست‌های بالاتر می‌دانند.
وی گفت: نباید کسانی برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند که مجلس را تریبون شخصی خود یا فرصتی برای جمع کردن ثروت یا استفاده‌های شخصی می‌دانند.
خرسند با اشاره به اینکه نماینده مردم باید از متن خود مردم انتخاب شده باشد نه اینکه به کانون‌های ثروت و قدرت متصل باشد، افزود: وقتی نماینده به کانون قدرت و ثروت متصل شد، خود را مدیون مردم نمی‌داند تا برای آسایش مردم تلاش کند.
وی تصریح کرد: نماینده مردمی به این دلیل که رای خود را از مردم گرفته، خود را به مردم وابسته و مدیون دانسته و از حقوق مردم دفاع می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: شأن مجلس آنطور که در قانون اساسی دیده شده است بسیار بالا و در راس امور است چراکه علاوه بر قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌ها از طریق کار کارشناسی نیز می‌تواند خلاهای قانون را پر کرده و گام‌های بسیار مثبتی در زمینه حل مشکلات جامعه از این طریق بردارد.
وی ادامه داد: از مهم‌ترین نقش‌هایی که مجلس می‌تواند داشته باشد، دقت و کار کارشناسی در جریان رسیدگی به بودجه سالیانه کشور است که نقش مهمی در رعایت عدالت ایفا می‌کند.
خرسند بیان کرد: مجلس در جریان تصویب بودجه سالیانه باید دقت کند که در اختصاص اعتبارات، رعایت عدالت انجام شود و به مناطق مختلف بر حسب نیاز بودجه اختصاص پیدا کند.
وی اظهار کرد: حقی که مجلس در نظارت به قوای دیگر از طریق تحقیق، تفحص، سؤال و استیضاح دارد، ابزاری برای دفاع از حقوق مردم است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس جمهوری اسلامی به برکت قانون اساسی، یکی از مقتدرترین مجالس دنیاست که با ابزارهای متعدد نظارتی، می‌تواند با تخلفاتی که در نظام صورت می‌گیرد به طور جدی برخورد کند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مجلس شورای اسلامی استکبار‌ستیزی و دفاع از کیان نظام در مقابل زورمندان است.
خرسند به تصویب لایحه کاهش سطح روابط با دولت انگلستان توسط مجلس هشتم اشاره کرد و افزود: مجلس هشتم در یک اقدام مناسب سطح روابط کشورمان را با استعمارگر پیر کاهش داد و با این کار بار دیگر اصولگرایی خود را به معرض نمایش گذاشت.
وی با اشاره به اینکه مجلس هشتم به طور کلی اصولگرا و پایبند به ارزش‌ها بوده است، عنوان کرد: عملکرد مجلس هشتم در روزهای نخست تشکیل این مجلس، در موضوع غنی سازی اورانیوم و ایستادگی در برابر استکبار از نقاط قوت دوره هشتم مجلس شورای اسلامی است.
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه این مجلس نقاط ضعفی نیز داشته است، افزود: مجلس هشتم باید سعی کند در مسائل مختلف منسجم‌تر و قوی‌تر عمل کند.
وی با اشاره به اینکه مجلس هشتم می‌تواند در فرصت باقی‌مانده نقاط ضعف خود را جبران کند، ادامه داد: اصولگرایان مجلس باید انسجام خود را بیشتر کنند و حضور نمایندگان باید جدی‌تر از گذشته باشد.
خرسند با اشاره به اینکه مجلس در برخورد با متخلفین باید شدیدتر برخورد کند، بیان کرد: نمایندگان نباید در مسائلی که پیش می‌آید نگاه بخشی داشته باشند بلکه باید نگاه خود را ملی کنند.
وی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه یک نماینده از یک حوزه انتخابیه وارد مجلس می‌شود، اما باید توجه داشت که این نماینده وقتی وارد مجلس می‌شود نماینده ملت است و نه نماینده یک شهر یا روستای خاص.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول