اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

انجیرستان‌های استهبان فارس ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس از ثبت جهانی انجیرستان‌های شهرستان استهبان در آینده نزدیک خبر داد.

انجیرستان‌های استهبان فارس ثبت جهانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: یکی از پتانسیل‌های استان فارس تولیدات باغی است که در این راستا انجیرستان‌های شهرستان استهبان از جایگاه بالایی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: اگر چه به دلیل خشکسالی چند سال اخیر استان فارس در بحث تولیدات انجیر با کاهش رو به رو بوده‌ایم اما همچنان شهرستان استهبان به عنوان قطب تولید انجیر با کیفیت در کشور شناخته می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ثبت جهانی انجیر استهبان افتخاری بزرگ برای این استان است، تصریح کرد: هفته گذشته «مری جین دلا کروز» نماینده سازمان فائو از باغات انجیر دیم استهبان بازدیدی انجام داد که پس از این بازدید مقرر شد باغات انجیر هر چه سریع‌تر در سازمان فائو ثبت شوند تا بتوان این گنجینه‌های با ارزش که نتیجه زحمات نسل‌های گذشته است را به جهانیان معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: با ثبت باغ‌های انجیر استهبان به عنوان یک میراث ملی، می‌توان از آن حمایت گسترده‌تری نیز به عمل آورد.
خرد در بخشی دیگر از سخنان خود به ارگانیک بودن انجیر تولیدی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تولید بیش از 20 هزار تن انجیر ارگانیک با کیفیت بی‌نظیر، استهبان را به یکی از قطب‌های مهم صادرات انجیر در دنیا تبدیل کرده است که بیش از 80 درصد انجیر خشک استهبان به کشورهایی مانند هنگ کنگ، چین، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، فرانسه، آلمان و لیبی صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی انجیر در منطقه می‌تواند ضمن تأمین نیازهای داخلی و توسعه اشتغال، مانع از تضییع محصولات و اثرات منفی نوسانات قیمت در زمان افزایش تولید و کاهش تقاضا، شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول