اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد:

کاهش 36 درصدی تصادفات جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان از کاهش 36 درصدی تصادفات جاده‌ای این استان در آبان امسال خبر داد.

کاهش 36 درصدی تصادفات جاده‌ای گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد شامگاه دوشنبه در جلسه نیروی انتظامی استان، اعمال قوانین جدید در بحث ترافیک کشور و کنترل و مهار تخلفات رانندگی در جاده‌های استان توسط پلیس راه را از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تصادفات جاده‌ای گیلان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم موجب کاهش 36 درصدی تصادفات در جاده‌های گیلان در آبان امسال شده است.
این مسئول ادامه داد: طبق آمار موجود، وقوع تصادفات فوتی در آبان امسال 22 درصد، تصادفات منجر به جرح 13درصد، تصادفات خسارتی 47 درصد و در مجموع تصادفات رانندگی 36 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی، بیان کرد: در مدت مذکور کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی استان  25 درصد و در بحث مجروحان نیز 8 درصد کاهش داشته است.
جمشاد با بیان اینکه پلیس راه گیلان با رانندگان متخلف بدون گذشت و اغماض و برابر مقررات برخورد می‌کند، عنوان کرد: یکی از دلایل کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های استان، کنترل رانندگان متخلف است.
به گفته وی، در این مدت تعداد 34 گواهینامه راننده متخلف که به حد نصاب 30 نمره منفی و بیشتر رسیده بودند برابر مقررات ضبط شد.
فرمانده پلیس راه گیلان، خاطرنشان کرد: این افراد طبق قانون مجاز به رانندگی در زمان ضبط سه ماهه گواهینامه نیستند.
وی از تمام رانندگان خواست تا با رعایت مقررات و توجه به حقوق دیگر شهروندان از بروز حوادث پیشگیری کرده و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.
جمشاد با اشاره به کشف مواد مخدر از یک دستگاه خودرو اظهار کرد: دقت و توجه ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نسبت به حرکات مشکوک سرنشینان یک دستگاه وسیله نقلیه عبوری، موجب کشف مواد مخدر و دستگیری سه نفر قاچاقچی مواد افیونی شد.
وی در تشریح کشف این مواد اضافه کرد: به دنبال انجام تخلف سرعت و سبقت غیر‌مجاز و ایجاد مزاحمت برای بانوان توسط یک دستگاه خودروی سواری در مسیر قزوین به رشت و اعلام این موضوع توسط یکی از شهروندان به پلیس راه، پیگیری این موضوع توسط تیم گشت به پاسگاه پلیس راه رشت ـ ‌قزوین اعلام شد.
این مسئول افزود: ماموران عملیاتی پاسگاه با اتخاذ تمهیدات پلیسی در هنگام توقف خودروی مذکور متوجه پرتاب چیزی توسط سرنشینان خودرو به بیرون شدند و در این راستا بلافاصله پس از دستگیری سه سرنشین خودرو موفق به پیدا کردن پایپ «آلت استعمال مواد مخدر از نوع شیشه» شدند.
به گفته وی، گروه‌های عملیاتی در این راستا از خودروی مذکور بازرسی کردند که در این بازرسی مقدار یک کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود و همچنین مقدار قابل توجه پول نقد، تعداد پنج دستگاه تلفن همراه، چند عدد کارت عابر بانک و تعدادی کارت شناسایی به نام دیگر افراد کشف و ضبط شده است.
وی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با مواد مکشوفه برای بررسی دقیق‌تر به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحویل داده شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول