اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهری مشهد:

المان سلام در مشهد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد آلمان سلام با پنج مجسمه مقابل حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

المان سلام در مشهد رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در مراسم رونمایی از المان سلام که در عرصه میدان شهدای مشهد و مقابل بارگاه منور رضوی نصب شد، اظهار داشت: ساخت نمادها و المان‌ها حجم‌دار در سطح شهر با محوریت فرهنگ رضوی می‌تواند نقش بسزایی در نهادینه ‌کردن این امر در سطح شهر داشته باشد.
شهردار مشهد با اشاره به سنت سلام در فرهنگ و دین مبین اسلام گفت: سلام یک سنت جاری است که در اسلام به آن به عنوان معرفت دینی توجه خاصی شده است.
پژمان ادامه داد: سلام آغازکننده یک ارتباط است که در این برقراری ارتباط و به ازای دریافت امواج مثبت سلام طرف مقابل مکلف به پاسخ‌گویی شده و این امر در اسلام نیز به آن توجه شده به‌ گونه‌ای که در صورت پاسخ منفی به سلام فرد مقابل، این فرد گناه کرده است.
شهردار مشهد به ارادات مردم در دادن سلام به امام رضا(ع) در هر زمان اشاره کرد و گفت: مردم هنگامی که از مقابل حرم مطهر رضوی عبور می‌کنند و یا اینکه قصد عبور از عرض خیابان را دارند نسبت به امام رضا(ع) با سلام کردن ارادت خود را نشان می‌دهند.
وی افزود: در این میان ممکن است این ابزار ارادت در شرایط مناسبی ایجاد نشود اما با این وجود افراد اصرار به بیان سلام و ارادت خود به امام رضا(ع) را دارند که این ابراز ارادت خود گویای فرهنگ رضوی است.
پژمان در ادامه به نقش آثار حجمی و بصری در رساندن پیام‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا و با همکاری حوزه هنری اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار گرفته است که به‌تدریج این آثار در سطح شهر نصب می‌شود.
وی همچنین به نصب 10 المان حجمی دیگر تا پایان سال جاری در سطح شهر مشهد خبر داد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در عرصه اجتماعی و برقراری ارتباطات میان افراد نیز سلام به عنوان تاثیر قابل توجهی در برقرار ارتباط دارد.
وی اظهار داشت: طراحی المان سلام از سال 87 در دستور کار قرار گرفت که در نهایت عملیات ساخت آن در سال 88 کلید خورد.
شهردار مشهد ادامه داد: المان سلام از سه مجسمه مرد و یک مجسمه زن و کودک تشکیل شده که برای ساخت آن در حدود 170میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شد.
پژمان با اشاره به این که برای پیکرهای المان سلام در حدود شش‌ماه زمان سپری شد، افزود: پس از آن در حدود سه ماه زمان به منظور قالب‌گیری مجسمه‌ها زمان سپری شد که در نهایت و برای ریختگی برنز، مجسمه‌ها به تهران انتقال داده شد.
شهردار مشهد در ارتباط با ویژگی‌های دیگر این المان گفت: مجسمه‌های المان سلام دارای ارتفاعی در حدود دو متر و 30سانتی‌متر تا دو متر و 80 سانتی‌متر است که وزن تقریبی این مجسمه‌ها با جنس برنز در حدود دو تن‌ونیم است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول