اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

المان میدان فلسطین پازل شهروندان برای درک مفهوم آن است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: المان میدان فلسطین پازلی برای شهروندان در راستای درک مفهوم آن است.

المان میدان فلسطین پازل شهروندان برای درک مفهوم آن است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از المان سلام در جمع خبرنگاران و در ارتباط با نامشخص بودن مفهوم المان میدان فلسطین مشهد اظهار داشت: المان میدان فلسطین بر اساس نظر جمعی از هنرمندان مشهد طراحی و نصب شده است که در این راستا نیز فراخوانی برای طراحی میدان فلسطین از سوی شهرداری مشهد صادر شد که در نهایت و پس از بررسی آثار رسیده این طرح نصب شد.

  *می‌دانید المان میدان آزادی تهران چه مفهموی را می‌رساند؟
 شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که در نهایت المان میدان فلسطین مشهد نمادی چیست و بیان‌گر چه موضوعی است، گفت: آیا شما می‌دانید مفهوم نماد میدان آزادی تهران چیست و یا آنکه این المان و نماد چه مفهوم و پیامی را می‌رساند در این راستا نیز نماد و المان میدان فلسطین مشهد نیز از این جنس است.
وی در ادامه به نماد 15خرداد مشهد که چند سال اخیر این نماد حذف و به جای آن نماد دیگری با مضمون ضامن آهو نصب شده اشاره کرد و افزود: المان و نماد 15خرداد سابق چه مفهوم مشخصی داشت که حذف آن این همه بازتاب داشت حال آن که نماد جدید میدان فلسطین که این همه در ارتباط با حداقل چهار پیام دارد.
شهردار مشهد وحدت و به کثرت رسیدن، جمع شدن و بلند شدن و در نهایت رشد و کمال تدریجی را از جمله پیام‌های المان نصب شده در میدان فلسطین مشهد عنوان کرد.

*هنرمندان نتوانستند انتظار شهروندان را برآورده کنند؟
پژمان به نظر جمعی از هنرمندان مشهدی در ارتباط با المان میدان فلسطین اشاره کرد و گفت: قبل از نصب این المان و با توجه به فراخوانی که از قبل داده شده بود تعداد زیادی از آثار هنرمندان برای المان این میدان دریافت شد که در نهایت نظر جمعی از هنرمندان مشهد به نصب این المان با توجه به ویژگی‌های طراحی شده در آن بود.
شهردار مشهد افزود: در اجرای المان میدان فلسطین اگر نظر مردم و شهروندان در ارتباط با این المان برآورده نشده است را نمی‌توان ایراد واردی به عملکرد شهرداری دانست چرا که نظر هنرمندان در اجرای این المان گرفته  و اجرا شد.

*همیشه به دنبال آثار هنری رئال هستیم
پژمان با اشاره به اینکه بسیاری از آثار نماد برگرفته از یک موضوع خاص است ادامه داد: در نصب نمادها همیشه به دنبال آثار هنری رئال هستیم درحالی که در سایر آثار هنری مفهوم آن اثر به صورت غیر مستقیم ارائه می‌شود و فرد پس از مدتی با دقت بیشتر به مفهوم اثر کار شده دست می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول