اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان میانه:

یک پنجم اراضی شهرستان میانه موقوفه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان میانه گفت: یک پنجم کل اراضی شهرستان میانه که پهناورترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است، موقوفه است.

یک پنجم اراضی شهرستان میانه موقوفه است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، تقی خلفاپور در مراسم افتتاح اداره اوقاف شهرستان میانه بر برنامه‌ریزی صحیح در زمینه اراضی موقوفه تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم به نتیجه رسیدن موقوفه‌ها جلوی هرگونه کار خیری گرفته می‌شود، افزود: خیران باید نتیجه عمل خیرشان را ببینند در غیر این صورت باعث سلب اعتماد آنها می‌شود.
خلفاپور در ادامه با تشکر از مسئولان استانی گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم در ابتدا دفتر اوقاف در فرمانداری تشکیل و ساماندهی‌های اولیه انجام شد به دلیل اینکه جای بسی تاسف بود که شهرستانی با این همه موقوفه اداره اوقاف نداشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان شهرستان به صورت منسجم به موضوعات توجه دارند، گفت: از طرف مسئولان شهرستان قول می‌دهیم که اگر اوقاف یک گام بردارد ما هم 10 گام بر می‌داریم که در این زمینه از لحاظ قضایی کاملاً با ما هماهنگ بوده و امام جمعه محترم هم همراه ما هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تشکر از مسئولان شهرستان به خاطر مساعدت و جدیت ویژه در راه‌اندازی اداره اوقاف شهرستان، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی و امور خیر در شهرستان بوده و از هر آنچه در اختیار هست برای رشد و شکوفایی شهرستان و کمک به مردم شهرستان که مردمی خیر هستند بهره گرفته شود.
سید شهاب‌الدین حسینی در ادامه بر بحث شناسایی موقوفات و به‌روزرسانی آن تاکید کرده و افزود: امامزاده‌های شهرستان نیز باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.
علی باستانی سرپرست اداره اوقاف شهرستان میانه نیز گفت: این اداره برای تجدید اجاره رقبات همچنین دریافت انتقادات، پیشنهادات و اطلاعات در زمینه موقوفات آمادگی داشته و پاسخگوی مردم با مراجعه حضوری یا تماس با شماره تلفن 2238312 است.
وی افزود: شهرستان میانه با وجود 94 موقوفه و یک‌هزار و 74 رقبه همچنین وجود یکی از امامزداده‌های شاخص استان به نام ( امامزاده اسماعیل ) اداره اوقاف نداشت و امور مربوطه شهرستان در تبریز انجام می‌گرفت که با افتتاح نمایندگی اوقاف یکی از مشکلات عمده مردم منطقه در مراجعه به مرکز استان حل و فصل خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول