اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین خبر داد:

احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین از احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در حوالی بازار بزرگ سنتی قزوین خبر داد.

احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار قزوین
سید علی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از اقداماتی که در برنامه داریم تملک و احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در حوالی بازار قزوین است که با توجه به معضلاتی که در بازار بزرگ قزوین وجود دارد و مشکل امدادرسانی این امر ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی نظیر ترافیک و عدم دسترسی به این نتیجه رسیدیم که باید ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد شود که این امر همکاری مالکین آنجا را می‌طلبد که در امر تملک ما را یاری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین اضافه کرد: شهرداری بودجه این کار را نیز متقبل شده و ستاد حوادث غیرمترقبه استان نیز قول همکاری در احداث داده است که موضوع اصلی تملک است.
وی افزود: یک‌هزار و 200 واحد تجاری در بازار قزوین وجود دارد که این واحدها توسط کارشناسان بررسی و دستورالعمل ایمنی برای تک تک مغازه‌ها صادر شده است.
شفیعی تصریح کرد: وضعیت بازار قزوین به گونه‌ای است که غیر از دو دهنه اصلی، راه دسترسی به بازار نداریم و همچنین وضع سیم‌کشی بازار مشکل دیگر است که ما طرح جامع ایمنی بازار را ارائه داده‌ایم البته ما نسبت به مواردی که وجود دارد، هشدار می‌دهیم ولی در این بین دیگر دستگاه‌ها نیز مسئولیت دارند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) و لزوم توجه به نکات ایمنی از سوی هیئت‌های عزاداری در برگزاری هرچه بهتر مراسم اظهار کرد: از استعمال دخانیات در هیئت‌ها، تکایا و مساجد و اماکن معتبر جلوگیری شود و از نگهداری مواد نفتی و مایعات قابل اشتعال در داخل سالن و محل طبخ غذا خودداری شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین یادآور شد: ایجاد شبکه آب‌رسانی آتش‌نشانی و سیستم اعلام حریق اتوماتیک در مساجد و حسینیه‌ها ضروری بوده و باید به نحوی طراحی و نصب شود که امکان پوشش‌دهی لازم را به تمام نقاط داشته باشد.
وی تأکید کرد: تمامی مدیران و مسئولان برگزاری مراسم باید آموزش‌های لازم را برای استفاده درست و به موقع امکانات اطفایی موجود در محل دیده باشند و در صورت بروز حریق با شماره 125 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول