اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آتش‌نشانی آستارا خبر داد:

آغاز محوطه سازی آتش نشانی آستارا

خبرگزاری فارس: مسئول آتش نشانی آستارا از آغاز محوطه سازی این ایستگاه خبر داد.

آغاز محوطه سازی آتش نشانی آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس وظیفه در جریان مانور آتش‌نشانان این شهرستان با بیان اینکه آتش‌نشانان با حماسه آفرینی‌های خود در نبرد با شعله‌های خانمانسوز جوانه‌های امید را از بستر خاکسترها می‌رویانند، اظهار داشت: به مناسبت هفتم مهرماه روز ایمنی، عملیات آسفالت محوطه یک‌هزار متر مربع ایستگاه آتش‌نشانی توسط شهرداری آستارا آغاز شد.
وی با اشاره به برگزاری مانور آتش نشانی و ایمنی در آستارا افزود: در این مانور موفقیت‌آمیز هفت دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی مشارکت داشته و قابلیت و توانایی‌های خود را برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه به نمایش گذاشتند.
وظیفه خرید یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی توسط شهرداری آستارا را جدیدترین خرید انجام شده عنوان کرد و با اشاره به فعالیت 16 نفر در ایستگاه آتش نشانی این شهر گفت: پرسنل این ایستگاه در هرگونه عملیات امداد و نجات همکاری تنگاتنگی با پرسنل هلال احمر این شهر دارند.
وی هدف از اجرای این مانور را ارزیابی توان نیروهای ایستگاه آتش نشانی به لحاظ تجهیزات، ماشین‏‏آلات و هماهنگی‏‏های زمان عملیات و سرعت عمل بیشتر و آمادگی کامل در بروز حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.
مسئول آتش‌نشانی آستارا با قدردانی از حمایت شهرداری این شهر از پرسنل فعال آتش‌نشانی، اضافه کرد: پیش از آغاز این مانور جمعی از مسئولان این شهرستان به همراه معاون شهردار با حضور در محوطه آتش‌نشانی این شهر با اهدای جوایزی از زحمات تمام پرسنل این ایستگاه قدردانی کرد.
معاون شهردار آستارا نیز در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی، از خدمات ماموران این اداره قدردانی کرد.
جواد معیتی ادامه داد: در بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه و آتش سوزی‌های بزرگ این ماموران غیور آتش‌نشانی هستند که با به خطر انداختن جان خود به کمک مردم و شهروندان شتافته و جان و مال مردم را نجات می‌دهند.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث محوطه ایستگاه آتش‌نشانی آستارا، بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از پرسنل این ایستگاه و خرید تجهیزات و امکانات جدید برای پرسنل تاکید کرد.
به گزارش فارس، پس از انقلاب اسلامی با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، فلسفه وجودی آتش‌نشانی‌های کشور توسط بندهای 14 و 20 ماده 55 قانون شهرداری تعریف شد و به همین دلیل سازمان‌های آتش‌نشانی زیر مجموعه شهرداری‌ها قلمداد می‌شوند و طبق این قانون، شهرداری‌ها ملزم هستند برای حفظ شهرها از خطر سیل، حریق و دیگر مخاطرات تدابیر مؤثری اتخاذ کنند.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول