اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

باسواد شدن 8 هزار بیسواد در خراسان شمالی در قالب برون سپاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 8 هزار بیسواد این استان در قالب برون سپاری به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، دانشجویان و... باسواد می‌شوند.

باسواد شدن 8 هزار بیسواد در خراسان شمالی در قالب برون سپاری
محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه ۴۰۰ ساعت دوره آموزشی برای سواد دار شدن این افراد از طریق برون سپاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای سواد دار شدن هر یک از این افراد بیسواد آموزش و پرورش سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش حق الزحمه باسواد شدن افراد بیسواد توسط فارغ التحصیلان و یا دانشجویان دانشگاه‌ها با هدف افزایش انگیزه و تشویق انجام شد، پیش از این صرفا برای سواد دار شدن هر یک از این افراد یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شد.
وحیدی با بیان اینکه پالایش اسمی بیسوادان استان به طور کامل انجام شده است، گفت: بر همین اساس تمام اطلاعات این افراد اعم از؛ شماره ملی، منطقه سکونت و... با کدهایی مشخص شده است.
وی همچنین از تدوین یکی از کتاب‌های سوادآموزی توسط آموزش و پرورش خراسان شمالی خبرداد و گفت: این کتاب که با محتوای علوم اجتماعی بوده از سوی استان تدوین و برای تدریس به وزارت آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین با اشاره به سفر یک روزه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به این استان تصریح کرد: در این سفر علاوه بر برگزاری همایش معلمان ابتدایی، شش مرکز اختلالات یادگیری به طور همزمان افتتاح شد.
وی همچنین راه اندازی نخستین مینی‌بوس آی‌تی سیار در بجنورد را از دیگر برنامه‌های سفر معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد.
وحیدی خاطرنشان کرد: این مینی‌بوس سیار که مجهز به سیستم‌ها و آی تی سیار است با ۴۰ میلیون ریال اعتبار راه اندازی شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول