اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

زورخانه‌های آذربایجان‌شرقی به مراکز فرهنگی ورزشی تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: زورخانه‌های آذربایجان‌شرقی به مراکز فرهنگ ورزشی تبدیل می‌شوند.

زورخانه‌های آذربایجان‌شرقی به مراکز فرهنگی ورزشی تبدیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سیدمحمد شروین‌اسبقیان در مجمع عمومی و انتخابات هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ورزش باستانی و پهلوانی فقط ورزش نیست، نشان از فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی است و با توجه به شرایط فرهنگی بی‌اخلاقی حاکم در ورزش کشور، فرهنگ تشیع در دل زورخانه‌ها و موج فرهنگ تشیع جامعه ورزشی را از این ناهنجاری‌های اخلاقی نجات خواهد داد.
وی افزود: زورخانه محل از خودگذشتگی به معنای واقعی است و ورزش باستانی، پهلوانان و ورزشکاران باستانی می‌توانند جامعه ورزشی را به الگو و رفتار و منش پهلوانی و اسلامی سوق دهند.
اسبقیان، پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را در استان و تبریز بسیار قدیمی دانست و گفت: آذربایجان‌شرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سال‌های سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند. 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: گود زورخانه و ورزش باستانی مکان پاکان و نیکان است و ورزش باستانی ورزشی فرهنگی، غیرتی، اسلامی، ملی، مردانگی و جوانمردی است.
وی تصریح کرد: گود زورخانه محل جوانمردانی است که بر ارزش‌های اسلامی و انسانی اهمیت می‌دهند و در سال‌های نه چندان دور مکان مقدس و شفاخانه‌ای بود که هر کسی حاجتی داشت به زورخانه می‌آمد تا حاجتش برآورده شود.
اسبقیان گفت: گود زورخانه همواره جایی بوده که پهلوانان و مرشدان پای بر آستان مقدس آن می‌گذاشتند و گود زورخانه حکایت اعتقادات و باورهای دینی ما است و این هشت ضلعی حکایت از پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.
وی تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً در دولت نهم و دهم به پاس ارج نهادن به فرهنگ مقدس ورزش باستانی و پهلوانی سومین زورخانه تبریز در مجموعه ورزشی ارم در حال ساخت که عملیات فونداسیون آن آغاز شده و در سال 91 افتتاح خواهد شد.
اسبقیان افزود: در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی شش زورخانه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری هر کدام در یک‌هزار و 700 متر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال با محوطه‌سازی مربوطه در حال ساخت و اتمام است.
مجمع عمومی و انتخابات هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای آذربایجان‌شرقی احمد محمودی را به سمت رئیس جدید هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای آذربایجان‌شرقی انتخاب کرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول