اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مبلغان نگاه خود را در تبلیغ دین منسجم‌تر کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: مبلغان نگاه خود را در امر تبلیغ دین منسجم‌تر کنند.

مبلغان نگاه خود را در تبلیغ دین منسجم‌تر کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه عصر امروز در همایش پیام‌آوران عاشورایی و در جمع مبلغان استان همدان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد وحدت رویه و همگون‌سازی میان هیئت‌های عاشورایی و مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: امروز موج بیداری در جهان اسلام و شکل‌گیری جریان وال‌استریت در قاره آمریکا و بخشی از اروپا خود بیانگر این واقعیت است که با توجه به تغییرات کیفی موجود مبلغان باید نگاه خود را نسبت به تبلیغ دین منسجم‌تر کنند.
وی افزود: حرکت بی‌بدیل وال‌استریت بعد از رنسانس در تاریخ بی‌نظیر است و مردم سراسر جهان به این باور رسیده‌اند که نظام سلطه، آزادی‌های آنان را تحت شعاع قرار داده و هویتشان را از بین می‌برد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان منشاء رویدادهای جهان و منطقه را بهره گرفته از واقعه عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: این روحیه استکبارستیزی امام حسین(ع) بود که در کشورهای اسلامی نفوذ و بیداری اسلامی را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: هیئت و مسجد در ایام محرم یک مجموعه پویا است که عوامل متعددی چون هیئت امنا، امام جماعت، مداح و سرهیئت در آن دخالت دارند و باید با هماهنگی خاص برنامه‌های دهه محرم را اجرا کنند چرا که قیام امام حسین(ع) نیز برای ایجاد وحدت رویه در میان مسلمانان بود.
آزادیخواه تصریح کرد: برپایی اذان و نماز جماعت از جمله نکاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و روحانیون مساجد اجازه ندهند نماز جماعت به دلیل عزاداری از بین برود.
وی اذعان کرد: در دهه محرم مشاهده می‌شود که برنامه‌های ختم قرآن در منازل و برنامه‌های مذهبی در مساجد برگزار می‌شود که خود باعث جدایی میان قرآن و عترت است، بنابراین باید روحانیون تلاش کنند تا پس از برگزاری نماز جماعت نسبت به قرائت قرآن کریم در مساجد به مانند ماه مبارک رمضان اقدام و سپس منبرهای سخنرانی را برپا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار کرد: در خصوص مقابله با اعتیاد نیازمند کار بیشتری هستیم چرا که امروز مواد مخدری چون شیشه، تریاک و کراک جوانان را آلوده کرده و مبلغین باید توجه بیشتری به این امر در منبرها و به خصوص در دهه نخست محرم داشته باشند.
وی مقابله جدی و نرم با اعتیاد را بسیار مهم خواند و افزود: نه تنها در جوامع امروز اعتیاد ماده‌ای خطرناک شناخته می‌شود بلکه پیامبر بزرگ اسلام(ص) نیز در این باره فرمودند" مصرف انواع مواد مخدر برای امت من حرام است".
آزادیخواه در پایان گفت: مبلغان باید نسبت به مشکلات دستگاه‌های ماهواره‌ای موجود در منازل ورود جدی، هدایت‌گرانه و تبشیری داشته باشند و بتوانند سایت‌های خوبی چون تبیان، حوزه نت و اندیشه قم را در منبرها به جوانان معرفی کرده و در حوزه واجبات نیز وارد شوند تا بتوانند قیام عاشورا به خوبی برای مردم تحلیل کرده و نکات مؤثر آن را بیان کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول