اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

مبلغان برکات نظام را برای مردم تشریح کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: وظیفه مبلغان نشان دادن آثار، دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به مردم است.

مبلغان برکات نظام را برای مردم تشریح کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گردهمایی مبلغان حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امام راحل می‌فرمودند اگر بسیج وجود نداشت معلوم نبود که این انقلاب پابرجا بماند.
وی افزود: بسیجیان با روحیه فداکاری و گذشت در راه خدا موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شدند و امروز نیز همان روحیه مشوق آنها برای حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و استقرار و اقتدار نظام اسلامی است و این روحیه تبعیت از ولایت و رهبری سربلندی جمهوری اسلامی در جهان را در پی دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به اهمیت والای تبلیغ اشاره کرد و گفت: از کسانی که به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند خواسته شده که آنچه را می‌آموزند به دیگران نیز تعلیم دهند و به تبلیغ مفاهیم اسلامی بپردازند.
وی امر تبلیغ را همراه با مشکلات، سختی‌ها و خطرات بسیاری دانست و تصریح کرد: به همین دلیل تشویق زیادی در این زمینه شده است و در روایات اسلامی این کار وظیفه انبیای الهی شمرده شده است و نیز شخصی که به تبلیغ مبادرت ورزد دارای ثوابی به اندازه چند‌ پیغمبر خواهد بود آنچنانکه در برخی احادیث پاداش 70 پیغمبر برای مبلغ دینی ذکر شده است.
مقتدایی افزود: شخصی از امام صادق(ع) در زمینه اهمیت تبلیغ و مقایسه آن با عابدان سؤال کرد و ایشان در پاسخ فرمودند که تبلیغ‌کننده احکام ما از هزار عابد افضل است، بنابراین تمام مبلغان باید به این مسئله توجه کافی داشته و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت بیان احکام دینی در منابر و مجالس مذهبی تصریح کرد: بخشی از زمان تبلیغ باید به آموزش احکام دینی اختصاص یابد، ضمن اینکه تبیین مسائل اعتقادی و اخلاقی نیز ضرورت دارد.
وی افزود: در روایتی آمده است که جایگاه یک مبلغ دینی از هزار عابد برای ابلیس ناگوارتر است زیرا عبادت‌کنندگان تنها به نجات خود می‌اندیشند اما مبلغان علاوه بر موعظه‌پذیر بودن و تهذیب نفس خویش در اندیشه نجات دیگران نیز هستند.
مقتدایی وظیفه مبلغان را نجات مردم از وسوسه‌های شیطان و شیطان صفتان عنوان کرد و گفت: شرط اساسی تبلیغ این است که برای رضای خداوند صورت گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که مبلغان در درجه نخست خود عامل به گفتارشان باشند و با عملکرد خویش موجب جلب دیگران شوند زیرا رعایت این موارد تاثیر زیادی در مردم خواهد داشت و در این زمینه تهذیب نفس نقش اساسی دارد.
وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه و بیداری اسلامی کشورهای اظهار کرد: این مسئله بدون شک برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است زیرا حرکت‌های آنها پس از نماز جماعت و با سردادن شعارهای الله اکبر و نه شرقی نه غربی صورت می‌گیرد و این‌ها از شعارهای مردم ایران در زمان انقلاب بود.
مقتدایی گفت: امام راحل(ره) کلام عجیبی در اوایل انقلاب ایراد فرمودند که ما با خواست خدا دست همه ستمگران را در کشورهای اسلامی خواهیم شکست و با صدور انقلاب خود از این راه که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام ناب محمدی است، به سیطره جهان خواران خاتمه می‌دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سقوط دیکتاتورهای منطقه همان پیش بینی امام در زمینه شکستن دست ستمگران و استکبار جهانی است، افزود: وظیفه مبلغان این است که این مسائل را برای مردم تبیین کرده و آثار انقلاب اسلامی را به آنها نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید ثمرات خون شهیدان را برای خانواده شهدا و سایر مردم تشریح کرد، زیرا نظام اسلامی اکنون مانند خورشیدی در سراسر جهان می‌درخشد و این از نتایج زحمات امام خمینی(ره) و خون شهداست.
مقتدایی با تاکید بر توجه مبلغان به عاشورای حسینی افزود: باید محبت اهل بیت(ع) را در مردم زنده کرد و در این راستا شرکت روحانیون و مبلغین در هیئت‌های عزاداری تاثیر چشمگیری دارد و موجب تشویق مردم به این مسائل می‌شود و نیز نواقص موجود برطرف خواهد شد زیرا آنچه امروز در این کشور وجود دارد به برکت امام حسین(ع) و قیام عاشوراست.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول