اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های کشور صورت گرفت؛

بازدید 2 هزار نفر از غرفه دستاوردهای شهرداری گناباد‌

خبرگزاری فارس: شهردار گناباد گفت: حدود 2 هزار نفر از غرفه شهرداری گناباد در دومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور بازدید کردند.

بازدید 2 هزار نفر از غرفه دستاوردهای شهرداری گناباد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حمید بنایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری شهرستان گناباد برای نخستین بار در دومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های سراسر کشور که از تاریخ 21 آبان ماه سال 90 به مدت چهار روز در محل مصلای بزرگ تهران برگزار شد شرکت کرد.
وی با بیان اینکه 11 شهر از خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور داشتند، افزود: نمای عمومی غرفه شهرداری گناباد در این نمایشگاه، نمای سنتی از کاهگل و بادگیر قدیمی شهر گناباد بود که این غرفه با هدف نمایش پیشینه سنتی معماری گناباد و مبحث 19 ساختمان که در سال‌های اخیر در ساخت و سازهای سنتی گناباد رعایت می‌شد، افتتاح شد.
بنایی بیان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، کلیپ‌های برای معرفی شهر، اماکن تاریخی مانند قنات قصبه مسجد جامع و صنایع دستی و عملکرد شهرداری گناباد نمایش داده شد.
وی افزود: بیشتر تقاضای بازدیدکنندگان از مسئولان این غرفه حفظ زیبایی‌های موجود در بافت سنتی و جلوگیری از فراموشی و کم رنگ شدن آن در ساخت و سازهای جدید و امروزی شهری بود و برپایی این چنین غرفه‌ای را نشان‌دهنده فرهنگ غنی ایرانی می‌دانستند.
شهردار گناباد ادامه داد: حدود 2 هزار نفر به ویژه معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها از غرفه شهرداری گناباد بازدید کردند که به هر یک از آن‌ها بروشورهایی به همراه خشت تزئینی مسجد جامع گناباد اهدا شد.
وی در ادامه از راه‌اندازی شهرک ترافیک در گناباد خبر داد و افزود: شهرک ترافیک با هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح و ایجاد فضای آموزشی سالم راه‌اندازی شد.
بنایی افزود: بحث توسعه و گسترش همراه با آموزش یکی از اهداف شهرستان است و آموزش در سنین پایین‌تر سبب می‌شود تا کودکان ازهمان دوران کودکی خود با قوانین آشنا شوند و در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بکوشند.
بنایی گفت: مجموعه شهرک ترافیک گناباد با ارائه مجموعه مطالب آموزشی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طریق تصاویر و شعرهای کودکانه، نمایش فیلم و قوانینی که به صورت آهنگین است، افتتاح شد.
وی ادامه داد: شهرک ترافیک در دو فاز با مساحت 250 متر طراحی شده که در فاز اول آن دوره‌های مقدماتی آموزش داده می‌شود.
بنایی گفت: 27 میلیون تومان هزینه اختصاص یافته به ایجاد سوله به همراه خرید تاسیسات لازم، خودروهای شارژی، لوازم صوتی و تصویری، وسایل کمک آموزشی و وسایل بادی است.
وی افزود: این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سنین پایین مهیا شده است.
شهردار گناباد گفت: فاز دوم این شهرک ویژه آموزش به صورت عملی است و بیشتر برای دانش آموزان مقطع راهنمایی در نظر گرفته شده است که 150 میلیون ریال برای تکمیل این فاز لازم است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول