اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلبری خبر داد:

بهره‌برداری از خیابان پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان سال آینده

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: در مناسبتی ویژه مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) بازگشایی می‌شود، تا تردد صورت پذیرد و برای نیمه شعبان سال آینده بهره‌برداری از خیابان انجام می‌شود.

بهره‌برداری از خیابان پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با 3 هزار پرسنل و 16 سازمان با معاونت‌ها و مدیریت مختلف، مجموعه‌ درآمد هزینه است و خود مجموعه هزینه‌ها و بودجه‌ موردنیاز را کسب می‌کند.
وی با اشاره به سیاست‌ها و وظایف شهرداری عنوان کرد: نخستین سیاست شهرداری بحث تکریم ارباب رجوع است و معاونت‌های مختلف در این زمینه تلاش خواهند داشت اگر نتوانند مشکلی از شهروندان و مراجعه‌کنندگان را برطرف سازند، برخورد و مشاوره مطلوب و قوی را در برنامه خود خواهند داشت.
دلبری ادامه داد: مردم باید با وظایف شهرداری آشنا شوند و آن را از این مجموعه مطالبه کنند، ایجاد سامانه 137 به منظور دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم است.
شهردار قم بیان کرد: باید بستری فراهم شود که شهروندان مشکلات موجود را قبل از هر نهاد دیگری با خود مجموعه شهرداری مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: انجام تمام امور در سطح شهر باید یکسان باشد و نباید تنها به پیشرفت و راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی اکتفا کرد بلکه زیباسازی، آب‌نما و نورافشانی و... نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
دلبری تصریح کرد: رویکردی که در چند سال گذشته در قم اتفاق افتاده است و شهرداران گذشته نیز به آن توجه داشته‌اند، بحث توسعه و آبادانی شهر است که مسئولان و نمایندگان شهر در این امر و تصویب بودجه‌های مورد نیاز نیز تلاش بسیار داشته‌اند.
شهردار قم گفت: مطلب مورد اهمیت آن است که شهر قم به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه قم تا دستیابی به موقعیت اصیل خود در مقایسه با دیگر کلانشهرها فاصله دارد، اظهار کرد: با وجود انجام 20 پروژه کلان در مجموعه شهری همچنان با جایگاهی که برای این شهر تصور می‌شود، فاصله وجود دارد.
دلبری با اشاره به الزام و ضرورت تکمیل پروژه‌های در دست اقدام خاطرنشان کرد: اولویت شهرداری در انجام کلان پروژه‌ها است تا بخشی از آن در اختیار مردم قرار گیرد و رفاه حال آنان را به همراه داشته باشد.
شهردار قم گفت: مدیریت پروژه‌های کلانشهری به منظور انجام پروژه‌ها در برنامه زمان‌بندی و حتی زودتر از زمان مصوب شده، ایجاد شده ‌و پروژه‌ها و برنامه‌های مورد نظر زیر نظر مستقیم شهردار قرار گرفته است.
به گفته وی، با وجود پروژه‌های بزرگ و متعدد در قم، این شهر به پروژه‌های دیگر نیز نیاز دارد که می‌توان به پروژه پل عمار یاسر با مجموعه کمربندی اشاره کرد.
دلبری خاطرنشان کرد: اتوبان گرمسار به قم راه‌اندازی شده است اما ارتباط آن با شهر قم وجود ندارد، ایجاد پل ارتباطی عمار یاسر و روگذری از کمربندی به مجموعه اتوبان گرمسار به قم ضرورت دارد و نمی‌توان تا اتمام دیگر پروژه‌ها منتظر ماند.
شهردار قم با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی و بهسازی سطح شهر، انجام پروژه حرم تا حرم را موضوع ملی و فراملی عنوان و تصریح کرد: تملک املاک و طراحی پروژه توسط مدیریت شهری انجام شده است و با توجه به اینکه پروژه فراملی است، نمی‌توان کار نسنجیده انجام داد.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت تا در مناسبتی ویژه خیابان مسیر بازگشایی شود تا تردد صورت پذیرد و برای نیمه شعبان سال آینده بهره‌برداری از خیابان انجام می‌شود.
دلبری گفت: پروژه حرم تا حرم یک فاز نیست بلکه مقوله‌ای است که باید نسبت به آن منافع سازمان و شهر را در نظر گرفت.
شهردار قم تصریح کرد: برای طراحان و مشاوران این طرح، حضور مشاور مادر در نظر گرفته شده است و در جلسات متعددی مقوله بهینه‌سازی طرح و به حداقل رساندن اشکالات مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: کلیات کار در شورای شهر تصویب شده و اقدامات بعدی مجموعه آن است که مشاور باید ریز طرح در بخش‌های مختلف از جمله بحث حمل و نقل و‌... را برای آینده پیش‌بینی کند.
دلبری تصریح کرد: قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع و الگویی برای شیعیان است از این رو مدیریت شهری با طراحی، معماری اسلامی و ایجاد امکانات رفاهی در این پروژه می‌تواند توانایی‌های خود را به ظهور برساند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول