اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان:

سند راهبردی توسعه ICT استان اصفهان تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: سند راهبردی توسعهICT ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) در استان اصفهان تدوین شد.

سند راهبردی توسعه ICT استان اصفهان تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر عابدی پیش‌ازظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: در تدوین این سند شاخص‌های عمومی استان در حوزه صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفته و اسناد بالادستی همچون سند توسعه 1404 کشور، جهت گیری‌های دولت در حوزه فناوری، سند ملی توسعه فناوری تبادل اطلاعات (افتا) و طرح تحقق دولت الکترونیک به دقت مورد مطالعه واقع شده است.
وی اظهار داشت: همچنین پروژه‌های اصلی انجام شده IT  در سطح استان اصفهان شناسایی و در خصوص میزان ارتباط این طرح‌ها با یکدیگر و نیز موفقیت‌ها و شکست های آن‌ها نیز رصد شد.
رئیس فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: در تهیه سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان در ارتباط با شرح وظیفه و مأموریت دستگاه‌های مرتبط با طرح، آهنگ رشد جمعیت، گستردگی جغرافیایی، وضعیت میزان سواد، نحوه ارتباط با سازمان‌های بالا دست و پایین دست و ارتباط آنها با مراجعه کنندگان نیز تحقیق و تفحص شده است.
وی در مورد استراتژی‌های این سند راهبردی یادآور شد: با اجرای سند توسعه ICT اصفهان، این استان به عنوان قطب توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، استانی است پیش‌گام در توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ایجاد دولت خوب در عصر دانش محوری که با بهره‌گیری از تمامی جنبه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در مسیر خدمت رسانی موثر از طریق گسترش کاربردهای الکترونیکی گام بر می‌دارد.
عابدی تصریح کرد: مدل مرجع تدوین این سند راهبردی بر اساس برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)  در پنج حوزه زیر ساختی، منابع انسانی، راهبردها و سیاست‌ها، محتوا و کاربردها و نهادها تقسیم بندی شده است.
وی با اشاره به اینکه در محور زیر ساخت این سند، میزان استفاده از رایانه، هزینه ارتباطات، وجود یا عدم شبکه، جایگاه‌های اینترنتی فعال و غیر فعال، داشتن برنامه‌های مدون و نظام‌های تخصیص بودجه مورد ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: در محور منابع انسانی سند نیز، آموزش و تربیت متخصصان، سطح سواد دیجیتالی شهروندان، مهارت‌های فنی کاربران، قابلیت کارآفرینی و نسبت کارکنان IT به کل نیروی انسانی ملاک عمل قرار گرفته است.
رئیس فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اصفهان یادآور شد: در محور راهبردها و سیاست‌های سند راهبردی توسعه ICT استان اصفهان، برنامه‌های جامع، نقشه راه دستگاه‌های اجرایی و نظام راهبردی فناوری اطلاعات در استان، ساختار اجرایی و روند تخصیص اعتبار مد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه در محور محتوا و کاربرد به موضوعات اصلی در چهار بخش دولت الکترونیک، سلامت، آموزش و تجارت الکترونیک با جزئیات آن پرداخته شده است، اظهار داشت: در محور نهادها نیز به توانمند سازی بخش خصوصی، تقویت شرکت‌ها، سازماندهی صنف رایانه استان و سایر اقدامات حمایتی اهمیت داده شده است.
عابدی تاکید کرد: با توجه به ماهیت فرابخشی فاوا و تأثیرهای متقابلی که به کارگیری فاوا در یک بخش بر روی بخش‌های دیگر دارد، بنابراین هماهنگی و همراهی برنامه‌ها در بخش‌های مختلف بسیار حیاتی بوده و بدون حرکت همگون تمامی بخش‌ها، به تنهایی نمی‌توان با یک برنامه جامع و کاربردی فراگیر در سطح استان امیدوار بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول