اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح ICT شرکت مخابرات کشور خبر داد:

بهره‌مندی 15 میلیون روستایی از خدمات دفاتر ICT

خبرگزاری فارس: مجری طرح ICT شرکت مخابرات کشور گفت: به ازای هر پنج روستا و آبادی یک دفتر ICT روستایی فعال است که در مجموع 15 میلیون نفر را به طور مستقیم زیر پوشش دارد.

بهره‌مندی 15 میلیون روستایی از خدمات دفاتر ICT
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیامک لاری لواسانی صبح امروز در نشست هماهنگی توسعه خدمات دفاتر ICT روستایی در بوشهر اظهار داشت: براساس اهداف برنامه چهارم توسعه قرار بود 10 هزار دفتر ICT روستایی در کشور راه‌اندازی شود که تاکنون 9 هزار و 950 دفتر روستایی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: این امر نشان دهنده ضریب نفوذ خوب ICT در روستاهاست و می‌توانیم بگوییم یک شبکه کامل ICT روستایی در کشور ایجاد شده است که می‌تواند همه گستره کشور را به تناسب ظرفیت استان‌ها پوشش دهد.
مجری طرح ICT شرکت مخابرات گفت: موانع عدم حضور دستگاه‌های اجرایی در دفاتر ICT روستایی به منظور واگذاری خدمات به این دفاتر شناسایی شود.
لاری لواسانی افزود: این موانع باید کالبدشناسی شده تا بتوانیم برای ساماندهی، سازماندهی و رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدامی اساسی کنیم.
وی اظهار داشت: الزامات ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و الکترونیکی کردن این خدمات در دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در روستاها در کاهش تصدی‌گری دولت و تسهیل در دسترسی به این خدمات در دور افتاده‌ترین نقاط می‌تواند بسیار موثر و نتیجه بخش باشد.
لاری لواسانی تصریح کرد: دفاتر ICT روستایی از نظر امنیتی جایگاه خیلی خوبی دارند و عمدتا در اختیار جوان‌های مستعد، باهوش و فعال هستند.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در این دفاتر وجود دارد که مجموعه دستگاه‌های دولتی باید از این ظرفیت‌ها در راستای ارائه مطلوب خدمات خود بیشترین بهره را ببرند.
لاری لواسانی اظهار داشت: برای ایجاد هر دفتر ICT روستایی بین 185 تا 200 میلیون ریال هزینه صرف شده است و این دفاتر در فضای مناسب با امنیت مطلوب ایجاد شده‌اند.
مجری طرح ICT شرکت مخابرات با اشاره به وضعیت دفاتر ICT روستایی در استان بوشهر گفت: دفاتر ICT روستایی این استان از دفاتر برتر کشور هستند به طوری که هم اکنون سه دفتر ICT روستایی از استان بوشهر در ردیف 10 دفتر ICT روستایی برتر کشور قرار دارند.
وی افزود: دفاتر ICT روستایی استان بوشهر در جذب منابع و فعالیت‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند و امیدواریم در ارائه خدمات دولتی نیز از استان‌های پیشتاز باشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول