اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش؛

همایش خانواده در گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت اداره آموزش و پرورش گچساران همایش خانواده با عنوان خانواده دین‌مدار، مدرسه هدفدار و جامعه پایدار در گچساران برگزار شد.

همایش خانواده در گچساران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیر آموزش و پرورش گچساران ظهر امروز در همایش خانواده که با حضور معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و اساتید برجسته کشوری و مدیران و مربیان پرورشی مدارس گچساران در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی نقش خانواده در ثبات و استحکام جامعه، معرفی خانواده دینی به‌ عنوان الگوی برتر در جوامع بشری کنونی و تأثیر هوش هیجانی و نقش آن در خانواده‌ها و ارتباطات میان ‌فردی برگزار شد.
یدالله مرادی بررسی وضعیت خانواده در اسلام و دستیابی به مسیر خانواده آسمانی، استفاده از نظرات کارشناسان و پژوهشگران تعلیم و تربیت برای حل معضلات رفتاری دانش‌آموزان مانند نحوه ارائه هیجانات و مدیریت درک و فهم هیجانات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش یک‌روزه عنوان کرد.
وی ابراز داشت: خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی و کوچک‌ترین هسته جامعه بوده که از زن و مرد و فرزندان تشکیل می‌شود.
مرادی با اشاره به اینکه خانواده دارای دو رکن فیزیکی و معنوی است، بیان کرد: رکن فیزیکی خانواده را زوجین و رکن معنوی آن را محبت و گذشت تشکیل می‌دهد.
وی افزود: ارکان فیزیکی، بدنه و اسکلت خانواده را تشکیل می‌دهد و ارکان معنوی همانند روح و جان خانواده بوده و توجه به هر دو رکن مهم ضروری است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران ابراز داشت: یک خانواده موفق و خوشبخت از ابتدا اطاعت از خداوند و رضایت پروردگار را محور فعالیت‌های خود قرار می‌دهد که در این صورت زیر چتر حمایت و الطاف پروردگار مهربان و متعال خواهد بود.
مرادی، چنین خانواده‌ای را دین‌محور دانست و تصریح کرد: یکى از موضوعات مهم که در قرآن مطرح است و خداوند به آن بسیار بها مى‌دهد، خانواده است.
وی گفت: آیین مقدس اسلام بیش از همه مکاتب و فلسفه‌ها به خانواده توجه خاص دارد و از آن همیشه در تمام ابعاد حمایت کرده است.
این مقام علمی و فرهنگی گچساران، همدلی، ‌همفکری، ‌همکاری، هماهنگی بین اعضای خانواده را از عوامل مهم موفقیت و خوشبختی خانواده‌ها عنوان کرد.
مرادی ادامه داد: اسلام به‌ منظور ساختن مجتمع اسلامی و انسانی و پایه‌ریزی جامعه نوین در ساختن کوچک‌ترین واحد یک اجتماع که عبارت از خانواده است، عمیق‌نگر بوده تا در سایه قرآن و سنت رسول کریم (ص) و اهل بیت آن زندگی موفقی برقرار باشد.
وی خانواده را مهم‌ترین خشت بناى اجتماع دانست و تصریح کرد: اگر خانواده‌ها سالم، متعالى و استوار باشند مى‌توان به داشتن جامعه‌اى سالم، متعالى و استوار امیدوار بود.
به گزارش فارس، همایش یک‌روزه خانواده با حضور مدیران مدارس، مربیان پرورشی، مشاوران و رؤسای انجمن مدارس گچساران در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار و از خانواده‌های شهید عزیز خانی و شهید عبدالکریم گرجی‌زاده به‌عنوان خانواده‌های برتر تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول