اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

93 درصد تعهدات مسکن مهر همدان محقق شده است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: تاکنون 93 درصد تعهدات مسکن مهر همدان محقق شده است.

93 درصد تعهدات مسکن مهر همدان محقق شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی عصر دیروز در شورای اداری استان همدان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری اباعبدالله (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) با نثار تمام داشته‌های خود در راه اسلام و خدای تعالی، راه مبارزه با ستمگران تاریخ را به ما نشان داد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز از فرهنگ عاشورا تأسی گرفته است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ما به عنوان نقطه عزیمت و مبدأ بیداری اسلامی است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار همدان تشکیل تشکل بسیج در نظام جمهوری اسلامی را از برکات خداوند متعال دانست و افزود: افتخار به بسیجی بودن تا حدی بوده که امام خمینی (ره) فرموده‌اند "من همواره به صفا و خلوص بسیجیان غبطه می‌خورم و از خداوند می‌خواهم با بسیجیانم محشور کند".
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از ابلاغ طرح مسکن مهر در سال 86 روند پیشرفت مسکن مهر طی سال های 86 تا 88  نامطلوب بود و از اوایل سال 88 این رقم با برنامه ریزی‌های مناسب سرعت گرفت.
پیریایی افزود: طی سال های 89 و 90 هدف‌گذاری مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر تعداد 31 هزار و 607 واحد بود که تاکنون 29 هزار و 478 واحد آن اجرایی شده که با این وصف 93 درصد تعهدات محقق شده است.
وی ادامه داد: این عملکرد دوساله سبب شده امروز در 9 شهرستان استان همدان تعداد 11 هزار و 286 واحد افتتاح شود.
استاندار همدان تأکید کرد: این میزان افتتاح و تحقق برنامه‌ استان در مسکن مهر رکوردی در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی برای مسکن استان خواهد بود.
وی ادامه داد: نظر به اینکه ساخت مسکن با 70 رشته شغلی مرتبط است این سیاست‌گذاری‌ها در دو سال اخیر باعث رونق اشتغال و اقتصاد در استان شده است که این بررسی‌ها از کاهش بیش از چهار درصدی نرخ بیکاری نسبت به استان‌های دیگر حکایت دارد.
پیریایی بیان کرد: همچنین تعهد استان در ایجاد 60 هزار و 137 شغل به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و در این راه با نظر دستگاه‌های ناظر استان همدان توفیقاتی را کسب کرده است که رتبه سوم همدان در شش ماه امسال بین همه استان‌های کشور حکایت از این موضوع را دارد.
وی ادامه داد: موقعیت ویژه استان در غرب کشور  و قرار گرفتن در کریدور ترانزیت کشور در سال‌های اخیر سبب توجه به بخش توسعه حمل و نقل و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم ارتباطی شده است.
استاندار همدان بیان کرد: در سه سفر استانی هیئت دولت به همدان در بخش حمل و نقل 45 مصوبه به تصویب رسید که پیگیری این مصوبات نتایجی را دربر داشت.
وی تأکید کرد: استان همدان در ابتدای دولت نهم دارای 20 کیلومتر آزادراه در یک باند بود که هم اکنون به 85 کیلومتر رسیده است که این امر جای توجه دارد.
پیریایی افزود: طول راه‌های روستایی آسفالته در ابتدای دولت نهم یک‌هزار و 305 کیلومتر بوده که با احتساب عملیات انجام شده اکنون به 2 هزار و 365 کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد کنارگذرهای در دست اجرا کلاً شش پروژه است که مربوط به دولت دهم است، عنوان کرد: تعداد روستاهای برخوردار از آسفالت در ابتدای دولت نهم 528 روستا با 42 درصد برخورداری بوده که هم‌اکنون به 895 روستا با 82 درصد برخورداری رسیده است.
پیریایی با اشاره به اینکه افتتاح راه اصلی همدان بیجار با حدود 95 کیلومتر در استان همدان و با هزینه‌کرد 35 میلیارد تومان، خط ارتباطی مهم دیگری است که افتتاح ‌شد، افزود: در مجموع پروژه‌های ملی راه‌آهن تهران همدان سنندج که 418 کیلومتر است، نیز در دست احداث است که مسیر تهران همدان پیشرفت فیزیکی 65 درصدی دارد.
وی هدف از اجرای این پروژه ملی راه آهن تهران همدان سنندج را توسعه ارتباط ریلی استان همدان کردستان با راه آهن سراسری دانست و گفت: طول این راه آهن در حوزه تهران همدان 267 کیلومتر و در حوزه همدان  سنندج 151 کیلومتر است.
استاندار همدان با اشاره به کلنگ‌زنی ایستگاه اصلی خط ریلی همدان با 37 میلیارد تومان اعتبار تصریح کرد: این ایستگاه به صورت یک سه‌راهی برای قطار همدان تهران، همدان سنندج و همدان ملایر خواهد بود.
وی یادآور شد: پروژه بهسازی و تکمیل میادین پروازی فرودگاه همدان با اعتبار 12 میلیارد تومان با هدف برگزاری پروازهای حج تمتع تا پایان سال 92 نیز از پروژه‌های مهم دیگری است که افزایش رتبه فرودگاهی را در پی دارد.
پیریایی در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان در طی سه سفر هیئت دولت 644 مصوبه داشت که مجموعه باقیمانده از مصوبات اجرا نشده‌اش 74 مورد است که این رقم در قیاس سایر استان‌ها از کمترین مقدار مصوبات اجرا نشده برخوردار است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول