اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد:

بسیج سازه معنوی و مستحکم نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: بسیج سازه معنوی و مستحکم نظام است.

بسیج سازه معنوی و مستحکم نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید قاسمی عصر امروز در مراسم سومین دوره مسابقات پل ماکارونی در گرایش سنگین دانشگاه‌های برتر استان‌های خراسان رضوی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد اظهار داشت: سازه‌ها به دو گروه سازه‌های مادی و معنوی تقسیم می‌شود.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: در گروه سازه‌های مادی می‌توان به سازه‌های موجود در سطح شهرها و جوامع امروزی اشاره کرد که براساس نیاز جامعه به آنان طراحی و ساخته می‌شود.
قاسمی اظهار داشت: دراین میان گروه دیگری از سازه‌ها وجود دارند که داری جنبه معنوی هستند و در طول سالیان متمادی باقی می‌ماند مانند بسیج که سازه معنوی امام خمینی (ره) است و تاکنون مستحکم و پایدار برقرار مانده است.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اظهار داشت: امروز و در شرایط کنونی سازه بسیج تمام ویژگی‌ها و شاخص‌های ارزشمند در یک سازه معنوی را در حد کمال داراست.
وی در ادامه در ارتباط با سازه‌های ماکارونی و ویژگی‌های آنان در د سازه‌های شهری گفت: سازه‌ها محصول ساختن اندیشه‌هایی هستند که در ابتدا به صورت یک ایده در ذهن فرد خطور کرده است.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: این ساختن‌ها و تبدیل ایده‌ها به سازه‌ها محصول اندیشه‌های گذشته و دیروز است و محصول اندیشه‌های امروز تبدیل به سازه‌هایی برای فردا می‌شود.
قاسمی در ادامه به ویژگی‌های سازه‌های مناسب اشاره کرد و گفت: یک سازه خوب دارا هشت ویژگی است که در این راستا استحکام و مقام‌بودن سازه در مقابل کوچکترین حوادث از جمله ویژگی‌های اساسی یک سازه است.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با اشاره به حوادث طبیعی که در سطح جهان رخ می‌دهد، اظهار داشت: آنچه که باید در ساخت یک سازه مناسب مد نظر قرار بگیرد ایجاد سازه‌های با استحکام بالاست به گونه‌ای در حوداث طبیعی کمتر آسیب به آن وارد شود.
وی به زیبایی سازه‌ها و اهمیت توجه به این امر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید در ایجاد سازه‌ها و طراحی آنها منظور شود زیبایی‌ها یک سازه است که در این راستا زیبایی‌های یک سازه باید از یک سو به گونه‌ای باید که از نظر جنبه صلبی اغتشاشات بصری در سطح شهر و جامعه ایجاد نکند.
قاسمی افزود: در طراحی و ایجاد یک سازه علاوه بر توجه به جلوه‌های بصری باید به هویتی که یک سازه می‌تواند بیانگر آن باشد نیز توجهی خاص داشت.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اظهار داشت: در حال حاضر آنچه که باید در طراحی‌های یک سازه منظور شود توجه به هویت و فرهنگ ملی و بومی است.
وی ادامه داد: سازه‌ای که برگرفته از فرهنگ ملی و بومی منطقه ایجاد شود می‌تواند بیانگر هویتی از آن جامعه باشد چرا که رفاه انسان‌ها با هویت تاریخی آنان ارتباط تنگاتنگ دارد.
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد تاکید کرد: تبدیل ایده به سازه الزامی برای یک فرد جوان نیست و در این راه ایده‌ها می‌تواند پس از گذر زمان تکمیل و اشکالات موجود در آن برطرف شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول