اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازنشسته آستان‌قدس رضوی:

خدمت صادقانه در محضر امام رضا(ع) بهترین دلخوشی دوران خدمت من بود

خبرگزاری فارس: بازنشسته آستان قدس رضوی اذعان می‌دارد که خدمت صادقانه در محضر امام رضا(ع) بهترین دلخوشی دوران خدمت من بود.

خدمت صادقانه در محضر امام رضا(ع) بهترین دلخوشی دوران خدمت من بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی 25 ذی الحجه را به عنوان «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» تعیین کرد. بر اساس این تصمیم، «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» از سال 86 در تقویم رسمی کشور درج شد. علت انتخاب این روز از سوی روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشوری‌ شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است.
تعیین روز بازنشستگان در تقویم رسمی کشور، در پی پیشنهاد نامگذاری روزی برای بازنشستگان دولت از سوی سازمان بازنشستگی کشوری و به منظور ارج نهادن به مقام بازنشستگان، به تصویب رسید.
 
توصیه پدری مرا به آستان قدس رضوی کشاند
محمدحسن افتخاری‌زاده متولد سال 1323، دیپلم ادبیات که از سال 1346 وارد آستان قدس رضوی شد و اکنون جزو بازنشستگان جامعه به شمار می‌رود، عضو افتخاری کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی است، انگیزه‌اش را از ورود به آستان قدس در وهله اول اعتقاد و علاقه قلبی بیان می‌کند و می‌گوید: منزل پدری ما در بازار سرشور مشهد بود و ایشان ارادت و رابطه نزدیکی با امام هشتم(ع) داشتند و من به توصیه پدرم وارد آستان قدس رضوی شدم.
وی که از عملکرد خود در محضر علی‌بن موسی رضا(ع) احساس رضایت داشت، در دوران خدمت خود به عنوان رئیس املاک و اراضی آستان قدس رضوی در اسفراین، درگز، گیلان و سرپرست آمار و درآمد آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت بوده است.
افتخاری‌زاده از حقوق دریافتی خود در دوران خدمت به آستان قدس رضوی که مطابق زمان افزایش داشته( از 240 تومان تا 380 هزار تومان) نیز احساس رضایت دارد چرا که کفایت زندگی‌اش و گاهی بیش از آن را هم داده و جای نگرانی نداشته است.
 
خدمت صادقانه در محضر امام رضا(ع) بهترین دلخوشی دوران خدمت من بود

ارائه خدمتی صادقانه به محضر امام رضا(ع) بهترین دلخوشی شغلی این شاغل دیروز، بازنشسته امروز در دوران خدمتش بوده است که امروز برای رفع دلتنگی‌های آن دوران، دلتنگی‌های در محضر امام مهربانی‌ها بودن و حفظ رابطه خود با همکاران و دوستان به طور افتخاری در کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است.
این بازنشسته67 ساله، هر شغلی را همراه با سختی و مشکلات خاص خود می‌داند و می‌گوید: 15 سال خارج از شهر مشهد و 15سال خارج از استان خدمت کردم که همراه با سختی‌هایی بود که با لطف و خدای مهربان که سرنوشت و تقدیر همه دست اوست و عنایات حضرت رضا(ع)، آرامش قلبی‌ام را حفظ کردم.
این بازنشسته آستان قدس رضوی لحظه لحظه خدمت در محضر امامی رئوف و مهربان را دارای خاطره‌هایی می‌داند که با انسان و زندگی روزمره خدمتگزاران آستان عجین شده است؛ اما شیرین‌ترین و بهترین خاطره دوران خدمت خود را خاطره‌ای مربوط به مدت‌ها قبل، ساعت 2 ظهر، سرچهاراه نادری عنوان می‌کند که همواره در ذهنش ماندگار است.
 
به مقصد رساندن زائران رضوی
...همچنان که با ماشین اداره به سمت منزل می‌رفتم به زن و شوهر زائری برخوردم که جلوی مرا گرفتند گفتم تاکسی نیستم، ماشین اداره است نمی‌توانم سوار کنم، اما به اصرار آنها ناچار به برآوردن حاجتشان شدم، گریه کرده بودند
پرسیدم: چرا گریه کردید؟
با ناراحتی پاسخ گفتند: قریب دو ساعت (از ساعت 12) اینجا معطل تاکسی هستیم ما را به هتل برساند، این شد، که به خود آقا علی بن موسی رضا(ع)گفتیم این چه شهری است که در آن کسی پیدا نمی‌شود زائرت را به هتل برساند؟ خودت کمک کن آقا!
و از روی ناچاری مزاحم شما شده و جلوی شما را گرفتیم تا ما را به هتل برسانید!
پرسیدم: هتل کجاست؟
گفتند؟ خیابان دانشگاه
گفتم: از اینجا به خیابان دانشگاه مسیر خوبی نیست مسلما تاکسی نیست که به آن سمت برود، حالا خیلی خوشحال باشید چرا که هم من خدمتگزار آقا امام رضا(ع) و هم ماشین متعلق به خود ایشان می‌باشد.
و آن‌ها شروع به گریه کردند و به امام رضا(ع) گفتند ممنون آقا، کاش چیز دیگری ازشما طلب کرده بودیم!...
افتخاری‌زاده از مدیریت اسلامی که پس از انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی شکل گرفت ابراز خرسندی کرد و گفت: مدیریت فعلی در این 32 سال پس از انقلاب را نسبت به قبل غیر قابل مقایسه دانسته و می‌گوید بسیار موفق‌تر عمل شده خصوصا در بخش ارائه تسهیلات رفاهی به زائر، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... توسعه بیشتری داشته است.
پس از بازنشستگی محمدحسن افتخاری زاده که دارای سه فرزند پسر و سه فرزند دختر می‌باشد، فرزندی از او وارد آستان قدس رضوی نشد که به گفته خودش: «قصد سوء استفاده از موقعیت شغلی‌ام را نداشته‌ام»
سید عبدالله طباطبایی، رئیس کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار داشت: کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی توسط شاغلین دیروز که در رده‌های مختلف شغلی انجام وظیفه می‌کردند در افتخارات و ترقیات روزافزون دربار ولایتمدار  رضوی تشکیل که پس از سه دهه خدمت به یادماندنی کارخودشان را به افراد دیگر واگذار کرده و به کسوت بازنشستگی نائل شدند.
 
پیگیری مشکلات بازنشستگان از طریق کانون
وی با بیان اینکه هریک از بازنشستگان به گونه‌ای با خود تجربه ذی قیمتی را دارند که قابل انتقال حتی به صورت لوح فشرده یا شکل دیگری به دیگران نیست، در اینجا بر ضرورت وجود کانون بازنشستگان اشاره کرد و افزود: بازنشستگان برای مزایا با مشکلاتی مواجه می‌شوند که از طریق کانون بازنشستگی آستان قدس رضوی قابل پیگیری است.
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی با بیان اینکه این کانون محل تجمع بازنشستگان آستان قدس رضوی است، گفت: کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی از ششم شهریورماه سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرده که امید به زندگی، ایجاد روابط عمومی و اجتماعی بیشتر پس از بازنشستگی از اهم فعالیت‌های آن به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه هیئت مدیره فعلی کار خود را از سال 84 آغاز کرده به دیگراقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: پیگیری پرداخت 12 درصد ترمیم حقوق بازنشستگان قدیمی و مستمری بگیران، تا مرحله پرداخت پاداش باقیمانده 20 روز بازنشستگان قبل از سال 78 قدیمی و تامین اجتماعی قدیمی و مستمری بگیران، پیگیری تا مرحله پرداخت افزایش حقوق قانون خدمات کشوری بازنشستگان قدیمی مستمری بگیران دیگر اقدامات صورت گرفته است.
طباطبایی ادامه داد: پیگیری تا مرحله اجرای برنامه مسافرت بازنشستگان قدیمی، پیگیری تا مرحله اجرای تعیین وضع سهام بازنشستگان در شرکت همیاران و پرداخت سودسهام، برنامه‌ریزی برای مجالس ترحیم برخی بازنشستگان در مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی، تهیه و توزیع کارت شناسایی کامپیوتری جدید برای بازنشستگان نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته اخیر کانون بازنشستگان آستان قدس رضوی است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول