اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 5000 داوطلب صورت گرفت؛

برگزاری آزمون حرفه‌‌های ساختمانی در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شورای ساختمان و فناوری‌های نوین ساخت اداره کل مسکن و شهرسازی استان فارس از برگزاری آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی ساختمان در شیراز خبر داد.

برگزاری آزمون حرفه‌‌های ساختمانی در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد راستی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزمون حرفه‌ای مهندسان در رشته‌های عمران، نقشه برداری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برق و ترافیک به صورت تستی و در رشته معماری به صورت تستی و طراحی در شیراز برگزار شد.
راستی افزود: این آزمون برای ورود به حرفه مهندسی است و داوطلبانی که موفق به اخذ حدنصاب قبولی شوند می‌توانند با رعایت سایر شرایط پروانه اشتغال به کار مهندسی از اداره کل مسکن و شهرسازی فارس و از طرف وزارت راه و شهرسازی را دریافت کنند.
وی بیان کرد: مهندسانی که تمایل به ارائه خدمات مهندسی ساختمان بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارند ملزم به دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.
این مسئول اضافه کرد: آزمون حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان نیز در رشته‌های عمران، معماری، نقشه برداری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی و ترافیک همگی تستی و در پایه‌های سه و دو و یک برگزار شد که آنان نیز با کسب حد نصاب قبولی می‌توانند پروانه اشتغال به کار کاردانی دریافت کنند.
راستی در مورد آزمون معماران تجربی نیز گفت: آزمون معماران تجربی نیز به صورت تستی برگزار شد که معماران تجربی در صورت کسب حدنصاب قبولی در پایه‌های سه و دو و یک می‌توانند پس از قبولی پروانه اشتغال به کار تجربی در پایه مورد تقاضا از اداره کل مسکن و شهرسازی از طرف وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.
رئیس اداره شورای ساختمان و فناوری‌های نوین ساخت اداره کل مسکن و شهرسازی استان فارس در ادامه تصریح کرد: این آزمون‌ها با حضور 5 هزار داوطلب در این بخش‌‌ها برگزار شد که از این تعداد 4 هزار و 200 مهندس، 750 کاردان و 50 معمار تجربی شرکت کرده بودند.
به گزارش فارس، به منظور تعیین صلاحیت حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی که متقاضی فعالیت در امور حرفه‌ای خود در صنعت ساختمان استان فارس هستند هر ساله آزمون حرفه‌ای برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول