اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت تعزیه اصفهان:

تعزیه نباید از بین برود/ تعزیه تاثیر زیادی در نسل جوان دارد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و از پیشکسوتان تعزیه با اشاره به اینکه تعزیه دچار تحریف شده است، گفت: تعزیه باید همانند شیوه‎های اولیه خود برپا شود، زیرا برای تاثیرپذیری نسل جوان لازم است.

تعزیه نباید از بین برود/ تعزیه تاثیر زیادی در نسل جوان دارد
رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنر تعزیه بیش از 100 سال است که با یک شیوه خاص اجرا می‌شود، اما از حدود 10 سال پیش تغییر در تعزیه و استفاده از متون آن در نمایش رواج زیادی پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه تعزیه در سال‎هایی اخیر دچار تحریف شده است، افزود: در سال‎های گذشته، شیوه‌های مختلفی از تعزیه و یا نمایشی از تعزیه اجرا شده و این کار نادرستی است.
یک کارگردان و از پیشکسوتان تعزیه با اشاره به تغییر اشعار تعزیه توسط عده‎ای از افراد تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از آهنگ‌ها و اشعار تعزیه تغییر کرده و سبک‌هایی از ترانه‌های روز در آن وارد شده، به گونه‌ای که به عنوان مثال نوازندگان شیپور، آهنگ‌های ترکی را هم به اجرا در می‎آورند.
وی گروه‎های تعزیه خوان را تقسیم بندی کرد و گفت: دسته‌ای از افراد فعال تعزیه به خاطر اعتقاد وارد این عرصه می‌شوند و به تعزیه به حرمت نام امام حسین (ع) اهمیت می‌دهند و عده‎ای به دلایل مادی پا به دنیای تعزیه می‌گذارند و با نام تعزیه به دنبال اهداف خود هستند و افرادی نیز هستند که به دلایل سیاسی وارد تعزیه می‎شوند و با بهره‌برداری سیاسی قصد دارند ریشه تعزیه را نابود کنند.
مظفری اضافه کرد: تلاشی که از سوی افراد معتقد صورت می‌گیرد، برای زنده نگه داشتن نام امام حسین (ع) است، زیرا با وجود مجالس نوحه خوانی و سخنرانی‌ها باز هم تعزیه به دلیل دیداری، شنیداری تاثیر بیشتری در دل افراد و به ویژه نسل جوان می‌گذارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول