اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد:

ساماندهی و تقویت گروه‌های تعزیه‌خوان در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از ساماندهی و تقویت گروه‌های تعزیه‌خوان در دشتستان خبر داد.

ساماندهی و تقویت گروه‌های تعزیه‌خوان در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست با گروه‌های تعزیه شهرستان دشتستان اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر برای گسترش فرهنگ دینی امری بسیار ارزشمند و مهم است و تعزیه‌خوانان در این امر سرآمد هستند.
وی افزود: تقویت برنامه‌های مذهبی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوعات دین در دستور کار این سازمان قرار دارد و امیدوار هستیم در این عرصه به نتایج مطلوبی برسیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از ساماندهی و تقویت گروه‌های تعزیه‌خوان در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی این گروه‌ها با همکاری اداره ارشاد انجام شده و امیدوار هستیم در محرم امسال شاهد خروجی مطلوبی توسط این گروه‌ها باشیم.
محمودی‌نی با اشاره به قدمت تعزیه‌خوانی در روستای زیارت و با توجه به بافت جمعیتی زیارت تصریح کرد: انتظار داریم هر دو گروه تعزیه در این روستا در قالب یک گروه تعزیه‌ای قوی و کارآمد منسجم شده و با تقسیم کارها شاهد اجرای خوب تعزیه در منطقه باشیم. 
وی اضافه کرد: متولی امور فرهنگی و تدارکات مراسم تعزیه در زیارت مشخص شده و مقرر شده از محرم امسال گروه واحد اجرای تعزیه در زیارت به اجرای برنامه بپردازند.
رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان بر لزوم اجرای صحیح تعزیه و اصالت نسخه تعزیه تاکید کرد و گفت: استفاده از نسخه‌های با محتوا و بازیگران مجرب و افراد خوش‌صدا در تعزیه امری مهم است و باید کاری کنیم که قیام عاشورا را به نحو شایسته در بین مردم به ویژه نسل جوان به نمایش گذاشته شود.
محمودی‌نیا بیان داشت: در حال حاضر بیش از 15 گروه تعزیه‌خوان در دشتستان فعالیت مستمر و بی‌وقفه دارند و در مناسبت‌های مختلف و بویژه در ماه محرم به اجرای برنامه‌ می‌پردازند.
در ادامه مسئولان گروه‌های تعزیه‌خوان دشتستان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر مسئولان شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول