اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع قیروکارزین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برداشت ذرت دانه‌ای از سطح 800 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است که انتظار 6 هزار تن محصول ذرت دانه‌ای از این مقدار سطح زیر کشت را داریم.

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع قیروکارزین
ناصر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: کمبود آب و خشکسالی‌های مستمر در چند سال اخیر بر سطح زیر کشت بسیاری از محصولات زراعی تأثیر گذاشته و کشاورزان را به سمت کشت‌های کم‌آب سوق داده است.
وی با اشاره به آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع قیروکارزین بیان داشت: برداشت این محصول هر سال از نیمه نخست آذر ماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه می‌یابد که امسال 800 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته بود.
انصاری با اشاره به کاهش 600 هکتاری سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته ادامه داد: در سال زراعی گذشته در این شهرستان یک‌هزار و 400 هکتار زیر کشت ذرت دانه‌ای بوده که به دلیل خشکسالی و کمبود آب به 800 هکتار کاهش یافته است.
این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به متوسط عملکرد 7،5 تن در هکتار سال گذشته که تولیدی بالغ بر 10 هزار تن را در پی داشت پیش‌بینی‌ها از تولید 6 هزار تن ذرت دانه‌ای در برداشت امسال این شهرستان خبر می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین اضافه کرد: سال جاری کشاورزان به دلیل کمبود آب به سمت کشت‌های کم‌آب روی آوردند که لوبیا چشم بلبلی و کنجد از جمله محصولاتی بود که به کشت آن اقدام کردند.
انصاری در پایان با اشاره به برداشت ذرت دانه‌ای توسط کمباین‌های غیر بومی و بومی در این شهرستان و همچنین وجود کارخانه ذرت خشک کنی در قیروکارزین بیان داشت: کارخانه ذرت خشک کنی با ظرفیت 2 هزار و 500 تن در این شهرستان وجود دارد که جوابگوی حجم تولید ذرت نیست.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول