اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

آبگرفتگی معابر رشت جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تشکیل ستاد بحران در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر رشت جدی گرفته شود.

آبگرفتگی معابر رشت جدی گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی جمعه شب در جلسه شورای مدیریت بحران گیلان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: اقدام‌های خوبی توسط دستگاه‌های مختلف در مقابله با ریزش برف در استان انجام شده است.
وی به بحران برف گیلان در سال‌های 83 و 86 اشاره کرد و افزود: امسال زمستان زودرس در پاییز آغاز شده و فصل برگ‌ریزان را نداشتیم.
سعادتی با بیان اینکه برف زودهنگام به تجهیزات بعضی از سازمان‌ها صدمه وارد کرده است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی امور را با حساسیت دنبال می‌کنند.
استاندار گیلان تمرکز برف را در شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: 100 خودروی شهرداری رشت با یک ‌هزار نیروی انسانی برای پاکسازی معابر این شهر در حال فعالیت هستند.
وی اقدام‌های شهرداری رشت در تشکیل سه ستاد در نواحی مختلف این شهر را موثر خواند و گفت: 60 نقطه آسیب‌پذیر در بحث قطعی برق داشتیم که دچار مشکل بودند.
سعادتی به فعالیت 43 گروه راهداری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و بیان داشت: 400 نفر با 269 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در نقاط برفگیر و صعب‌العبور گیلان در حال فعالیت هستند.
استاندار گیلان از تشکیل ستاد بحران در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و یادآور شد: 50 دستگاه خودرو توسط بنیاد مسکن در اختیار دیگر سازمان‌ها برای جمع‌آوری برف قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در بحث گاز مشکل ویژه‌ای وجود ندارد، ابراز داشت: در بحث قطع برق و آب در بعضی از مناطق با مشکل مواجه‌ایم که باید سریع‌تر برطرف شود.
سعادتی خواستار جمع‌آوری برف از سطح معابر در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و گفت: در حال حاضر تمرکز بر راه‌های اصلی است.
استاندار گیلان با تاکید براینکه تمام مسئولان در آماده‌باش صد درصد قرار دارند، افزود: مدیران باید پاسخگو باشند.
وی پاسخگویی اداره‌ها را مهم توصیف کرد و بیان داشت: مراکز آموزش عالی رشت به دلیل بارش برف تعطیل هستند.
سعادتی همچنین مدرسه‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرهای رشت، رودبار، آستانه اشرفیه و آستارا را فردا تعطیل اعلام کرد و یادآور شد: تمام مقاطع تحصیلی رحمت‌آباد، شفت، عمارلو و سنگر روز شنبه تعطیل است.
استاندار گیلان بر برطرف شدن آبگرفتگی معابر تاکید کرد و بیان داشت: سیستم ارتباطی اداره‌ها در مواقع اضطراری باید فعال باشد.
وی با اشاره به اینکه پاکسازی بازار رشت در فعالیت اصناف موثر است، تصریح کرد: در بحث پخت نانوایی‌ها مشکلی وجود ندارد.
سعادتی تهیه خودروهای شنی‌دار برای مواقع اضطراری را مفید برشمرد و اضافه کرد: این موضوع می‌تواند در سطح ملی و استانی دنبال شود.
 
* کمک به 56 خودروی در راه مانده گیلان
مدیرکل راه‌ و ترابری گیلان نیز در این جلسه به تردد در تمام بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات راهداری گیلان بیش از 22 سال عمر دارند.
سبحان‌الله علیپور با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته به 56 خودروی عبوری کمک شده، افزود: به 3 دستگاه اتوبوس در محور اسالم به خلخال که دچار مشکل شده بودند، کمک شده و به مقصد اعزام شدند.
وی خواستار تخصیص گازوئیل 150 تومانی برای ماشین آلات راه و ترابری شد و متذکر شد: این اداره نیازمند اعتبارات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی است.

* مسیر اسالم به خلخال مسدود است
فرمانده پلیس راه گیلان نیز در این جلسه به نجات پنج دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروی سواری در محور اسالم به خلخال اشاره کرد و بیان داشت: در بزرگراه رشت به قزوین برف به آرامی می‌بارد و تردد باید با زنجیر چرخ صورت گیرد.
مجید جمشاد مسیر جیرنده را برفی و یخبندان عنوان کرد و افزود: مسیر املش به اشکورات برفی است و تردد با زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.
وی مسیر رشت انزلی را بارانی و لغزنده خواند و تصریح کرد: در مسیر رشت فومن برف خفیف در حال باریدن است.
جمشاد با بیان اینکه مسیر ماسوله و قلعه رودخان برفی است، گفت: تردد در این مسیر با زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.
فرمانده پلیس راه گیلان مسیر امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در شفت را مسدود اعلام کرد و یادآور شد: مسیر اسالم به خلخال به دلیل برف و کولاک مسدود اعلام شده است.
این مسئول به پنج فقره تصادف منجر به جرح در جاده‌های گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: این تصادف‌ها به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده اتفاق افتاده ضمن اینکه به وضعیت مصدومان رسیدگی شده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول