اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

نمی‌توان با فتنه‌گران وحدت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید حول محور ولی فقیه برای کسب وحدت حرکت کنیم و با فتنه نمی‌توان وحدت کرد ممکن است ابراز دارند که پشیمان شده‌ایم ولی ما نمی‌توانیم اختیار را به دست آنها بدهیم.

نمی‌توان با فتنه‌گران وحدت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در همایش انسجام داخلی و اقتدار اسلامی که در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به نگرش به انبیا اظهار کرد: خداوند محور راهنمایی و هدایت را برای انبیا به کار گرفت و آنها در خط واحدی بودند، ولی با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو بودند.
وی با اشاره به عوامل مانع پیشرفت مطلوب انبیا گفت: نداشتن درک صحیح از سوی مردم در زمینه اهداف انبیا یکی از عوامل مانع تحقق اهداف انبیا بوده و برخی دیگر بر پایه و اساس هوس‌های خود به نبرد با پیامبر اکرم(ص) می‌پرداختند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که برنامه انبیا کامل بوده و آنها صلاحیت مدیریت مردم را داشتند و این احتمال وجود ندارد که برنامه‌های اسلام ضعیف بوده یا پیامبر توان مدیریت نداشته است.
وی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با انبیا در طول تاریخ عنوان کرد: برخوردهای موجود به دو دسته نرم در قالب فکری و اعتقادی، ترویج افکار انحرافی و سخت در قالب جنگ بوده است.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که پول و ثروت را در اولویت قرار می‌دهند و به اندازه‌ای این عشق در وجود آنها رخنه کرده که به جنون رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند برای مخلوقاتش قرار داده است، گفت: این نعمت با هیچ نعمت مادی دیگر قابل مقایسه نیست و در نعمت‌های مادی چیزی به عظمت وجود امام وجود ندارد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مردم با امیرمومنان(ع) به شکل‌های گوناگون به جنگ و حتی به تحریف کلمات و تفسیرهای نا‌به‌جا پرداختند.
وی با اشاره به فتنه 88 عنوان کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش ما گذاشته شده و باید اسلام و تشیع را به عنوان امانت حفظ کرده و به گوش عالمیان برسانیم و به این نکته توجه داشته باشیم که کشورهای دنیا تشنه شناخت حقایق هستند ولی ما ابزار لازم را در دسترس نداریم.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: اکنون استاد دانشگاه کوبا عاشق امام خمینی(ره) است و دانشگاه‌های دیگر از فرهنگ آمریکایی در بین جوانان خود خسته شده‌اند.
وی با اشاره به نقش ما در نهضت نرم‌افزاری گفت: باید در این نهضت توجه داشته باشیم چه مطلب و شعاری را مطرح کنیم و در مجالس خود ارائه دهیم و لازم است در این برهه زیرساخت‌های فکری اسلامی را فهمیده و به دیگران بفهمانیم.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر تقویت زیربنای فکری و اعتقادی عنوان کرد: اینکه وزیری بیاید بگوید دفاع از اسلام بر عهده حوزه‌های علمیه است یعنی اینکه آن وزیر گذاشتن نام اسلام به آن وزارتخانه را چیز تشریفاتی عنوان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این وزیر گفته بود فرهنگ و ارشاد اسلامی چیز تشریفاتی و کار ما وزارت فرهنگ و هنر است که شامل زبان، ادبیات، موسیقی، آداب و سنن است.
مصباح‌یزدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره این فرد گفت: فرمودند این شخص نه تنها خدمتی به اسلام نکرده بلکه برخی از کارهایش 100 درصد ضد‌اسلامی است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور وقت در این جلسه حضور داشت و فرمایش مقام معظم رهبری را شنید و پس از چندی وزارت وی ادامه پیدا کرد و رئیس جمهور گفت اگر آن استعفا دهد من هم استعفا می‌دهم.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین خدمت را در زمینه فهماندن دین و سیاست به ما کرد و حداقل نصف احکام دینی ما بر اساس مسائل سیاسی و اجتماعی است.
وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) با عزم، اراده و برنامه فکری تحول فرهنگی در جامعه به وجود آورد و به مردم فهماند اگر در مسائل سیاسی خود دخالت نکنید انگار نماز نخوانده‌اید.
مصباح‌یزدی با بیان اینکه اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است، اظهار کرد: امروز کسانی با انواع توطئه‌ها و ترفندها درصدد هستند ورق را برگردانند و ولی فقیه را از بدنه مسائل حیاتی جامعه حذف کنند.
وی خاطرنشان کرد: ولی فقیه نماد اصلی کشور ماست و اسلامی بودن کشور وابسته به ایشان بوده و همه چیز به اذن و دستور ایشان است و بنابراین کسانی می‌خواهند ولی فقیه را کمرنگ کنند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این امانت که بنیانگذار جمهوری اسلامی در اختیار ما گذارد را باید حفظ کنیم و برای حفظ جایگاه ولی فقیه در قلب و دل مردم تلاش کنیم چراکه اگر این امر از دست برود دشمن فرصت را غنیمت می‌شمارد.
وی عنوان کرد: دنیا فهمیده که اکنون اسلام بزرگ‌ترین خطر برای مستکبران است و باید اسلام وجود داشته باشد تا ظلم در دنیا کنار گذاشته شود.
مصباح‌یزدی تاکید کرد: باید حول محور ولی فقیه برای کسب وحدت حرکت کنیم و با فتنه نمی‌توان وحدت کرد ممکن است ابراز دارند که پشیمان شده‌ایم ولی ما نمی‌توانیم اختیارات را در دست آنها قرار دهیم.
وی اظهار کرد: باید ثابت شود که این افراد از اهداف و موضع‌های خود برگشته‌اند، چراکه هر خائنی می‌تواند توبه کند و در صورت توبه با توجه به دستور ولی امر مسلمین ممکن است مجازاتش بخشیده شود.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مسئله دین مهم است چراکه امانت خداست و باید صلاحیت افراد برای عهده‌گیری مسئولیت‌های نظام دینی و الهی ثابت شود.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه بنیادی‌ترین مسئله در نظام ماست، گفت: اگر ولایت فقیه ضعیف شود همه چیز ضعیف می‌شود.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: این اندازه که افراد توبه کردند بسیار خوب است که برخورد فیزیکی با آنها نمی‌کنیم ولی اختیار دست آنها نمی‌دهیم و رای به آنها نمی‌دهیم و تا هنگامیکه ثابت نشود اجازه نمی‌دهیم در سرنوشت مردم موثر باشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول