اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شریعتمداری در همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی ـ 2

مردم منتظر خواص نمی‌مانند / جوانفکر کاره‌ای نیست

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه کیهان با اشاره به انواع کسانی ‌که در جریان فتنه سکوت کردند، گفت: در این جریان برخی می‌دانستند و سکوت کردند و برخی جریان فتنه را درک نکرده بودند که این دو گروه حق ندارند در انتخابات باشند.

مردم منتظر خواص نمی‌مانند / جوانفکر کاره‌ای نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین شریعتمداری پیش از ظهر امروز در همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی که در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، از جریان انحرافی به عنوان حلقه انحرافی یاد کرد و اظهار داشت: جریان انحرافی برخوردی نیست که بتواند در برابر نظام انقلاب ایستادگی کند ولی مشکل‌زا و آسیب‌زاست و به کانون قدرت و ثروت متصل است و اگر جنی با جریان انحرافی در ارتباط باشد جن انگلیسی است.
وی با اشاره به شناسایی جریان‌های مختلف گفت: هر زمان مشاهده کردید که جریانات ناهمگن و دارای اختلاف نظر در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و تابلویی بلند کردند، اعتماد نکنید.
رئیس موسسه کیهان خاطرنشان کرد: در جریان فتنه بهایی‌ها، اصلاح‌طلبان و گروه‌های دیگر تابلویی بلند کردند و برای شناسایی آنها باید از مواضع جریاناتی که شرکت کرده‌اند مخرج مشترک بگیرید و باید توجه داشت که جریان فتنه و انحرافی در برخی موارد مواضع مشترکی با یکدیگر دارند.
وی با اشاره به تفاوت خواص در دوران کنونی و صدر اسلام عنوان کرد: نگاه مردم در صدر اسلام به طور عمده به خواص متمرکز بود و خواص به نقل حدیث و تفسیر از سوی نبی مکرم اسلام(ص) می‌پرداختند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: امروزه نگاه مردم به خواص متمرکز نیست بلکه نگاه مردم به رهبر است و اگر خواص بلغزند کسی سقوط نمی‌کند بلکه خود آنها سقوط می‌کنند.
وی خطاب به برخی خواص عنوان کرد: مردم منتظر شما نمی‌مانند و فکر نکنید اگر دو یا سه لیست ارائه کردید مردم از بین آنها نامزدهای خود را انتخاب می‌کنند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به انواع کسانی‌ که در جریان فتنه سکوت کردند، گفت: در این جریان برخی می‌دانستند و سکوت کردند و برخی درک نکرده بودند که این دو گروه حق ندارند در انتخابات باشند و اکنون شرایط ایجاب می‌کند واقعیت‌ها را مشاهده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اختلافات داخلی اگر در بین مردم باشد آسیب‌رسان است و اگر بین خواص اختلاف باشد به دلیل آنکه مردم بر اساس فرمایش رهبری تصمیم‌گیری می‌کنند آسیب زیادی نمی‌رساند.
شریعتمداری با اشاره به ویژگی‌های ممتاز آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: این علامه بارها آزمون خود را پس دادند و علاوه بر علم و تقوا از هوشمندی برخوردار بوده و دارای نگاه تیزبین و موشکافانه هستند و هیچگاه منافع نظام اسلامی را به هیچ چیزی ترجیح نداده‌اند.
وی به موقعیت و تشریح جریانات اشاره کرد و افزود: برخی اوقات جریانات دارای حرکت سینوسی هستند و به طور ناگهانی در نقاطی به یکدیگر نزدیک می‌شوند که جریان مشکوک محسوب می‌شوند.
رئیس موسسه کیهان خاطرنشان کرد: یک مدیریت بیرونی است که جریان را هدایت می‌کند و جریان به طور دفعی در مقطعی تغییر موضع می‌دهد.
وی با اشاره به مصاحبه مدیر مسئول روزنامه ایران با روزنامه اعتماد گفت: برداشت من این است که آقای جوانفکر کاره‌ای نیست.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مشکل دشمن در منطقه این است که منطقه در حال الگوگیری از نظام جمهوری الگوبرداری می‌کنند بنابراین شکستن و خدشه‌دار کردن این الگو یکی از اهداف دشمن است.
شریعتمداری عنوان کرد: خبر باید ارزش خبری داشته باشد و در خبر باید دروازه‌بانی صورت گیرد باید فکر شود برای چه در این موقعیت به این مصاحبه پرداخته می‌شود و یقین دارم ماجرایی نیست که با آقای فلان درگیر شوند بلکه مسئله چیز دیگری است.
وی با اشاره به جنبش وال استریت گفت: این جنبش از بیداری نشات گرفته است نوعی تقابل با نظام سرمایه‌داری است و می‌توان مدعی شد که برگرفته از انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول