اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

‌چرا دنیا در مقابل هزاران کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی خفقان گرفته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به صدور سه قطعنامه علیه ایران گفت: ‌‌چرا دنیا در مقابل هزاران کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی خفقان گرفته است؟

‌چرا دنیا در مقابل هزاران کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی خفقان گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه ما انسان‌ها به دنبال پناهگاه مطمئن می‌گردیم تا از لغزش‌ها، آفات، ظلمات و گناهان حفظ شویم، اظهار داشت: امیرالمومنین بهترین پناهگاه را تقوا عنوان کرده‌اند.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم به تبیین شخصیت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: نهضت و رهبری آن حضرت دارای ابعاد مختلفی است که هر بعدی از آن می‌تواند برای ما درس آموز بوده و جنبه سازندگی داشته باشد.
امام جمعه قم بیان داشت: متاسفانه ما درباره ایشان تک بعدی عمل کرده‌ایم و مداحان و خطبا باید در این ماه ابعاد مختلف شخصیت امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم.
وی تصریح کرد: انسان با مراجعه به گفتار نورانی، رفتار، خطبه‌ها، نصایح و شعارهای آن حضرت در روز عاشورا می‌تواند به جلوه‌هایی از شخصیت آن حضرت دسترسی پیدا کند.
حسینی بوشهری از امام حسین(ع) به عنوان شخصیتی حماسی، با عظمت و با صلابت یاد کرد و افزود: در وجود حسین(ع) حق پرستی و عمل به وظیفه موج می‌زند.
وی با اشاره به تعریف امام حسین(ع) از زندگی گفت: حسین بن علی(ع) مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهد و این پیام‌های پیشوای سوم شیعیان نه برای آن روز بلکه برای زندگی امروز ما است.
امام جمعه قم یکی از صفات برجسته حسین بن علی(ع) را خوف و خشیت از خداوند متعال دانست و‌ اضافه کرد: یکی از دلایلی که امام حسین(ع) بر اساس آن قیام کرد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود، چرا که ایشان به دنبال صلاح امت اسلام و احیای سیره فراموش شده پیامبر بودند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: با گذشت یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از گام‌های مهم و ابتکارات اصلی امام راحل این بود که دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.
حسینی بوشهری اضافه کرد: امام فرمودند «اگر در کشور نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظر حادثه بود».
وی با اشاره به اینکه بسیج فتح الفتوح انقلاب اسلامی ایران و شجره طیبه است، بیان داشت: ما آثار و برکات این نهاد مقدس را در طول دفاع مقدس شاهد بودیم و بسیجیان همواره بر اندام دشمن لرزه انداختند.
امام جمعه قم گفت: ملت باید بداند بسیجی بودن دارای ابعاد مختلفی است و هر کس با اندیشه و تفکر بسیجی در این کشور زندگی کرده و مصالح کشور را در نظر می‌گیرد، در حقیقت یک بسیجی است.
وی افزود: امروز که جمعیت کشور به مرز 75 میلیون نفر رسیده است در آینده نه چندان دور باید شاهد حضور ده‌ها انسان بسیجی در این کشور باشیم.
حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر در این کشور فرهنگ بسیجی پیاده شود و مسئولان ما بر اساس فرهنگ بسیجی جامعه را اداره کنند، شاهد تحولات بنیادین در بخش‌های مختلف جامعه خواهیم بود.
وی فداکاری، گذشت، ایثار، همت مضاعف، کار و تلاش را از ویژگی‌های بارز بسیجیان دانست و افزود: امیدواریم که همه بسیجیان زینت بخش کشور بوده و در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.
امام جمعه قم با اشاره به تهدیدهای اخیر از سوی استکبار جهانی خاطرنشان کرد: به کسانی که ملت ما را تهدید می‌کنند همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند «اگر تهدید کنید شما را تهدید می‌کنیم»، می‌گوییم در برابر هر حرکتی پاسخی کوبنده و خرد کننده به شما خواهیم داد.
وی به شروع ماه محرم حسینی اشاره کرد و اظهار داشت‌: محرم یک فرصت طلایی و استثنایی است و ما در ارتباط با ماه محرم باید کار فکری و معنوی انجام دهیم.
حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در این راه باید در راستای ارتقا بصریت دینی و رشد معنوی تلاش کرده و زمینه ایثار و گذشت را در جامعه فراهم کنیم.
وی به نقش رسانه ملی اشاره کرد و افزود: باید شبکه‌های رادیو و تلویزیون برای معرفی فرهنگ عاشورا و کربلا بسیج شوند و هیئت‌های عزاداری نباید با صحنه‌های غیردینی و غیرشرعی قداست مراسم عزاداری اباعبدالله را از بین ببرند.
وی تصریح کرد: بیرق ساده و سرخ عاشورایی هزاران پیام به دنبال دارد و نیاز به برنامه‌های دیگر نیست.
امام جمعه قم با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلامی می‌فرمایند «یک شب نگهبانی در راه خدا بر کرانه دریا برتر از هزار سال نماز و روزه انسان در کنار خانواده‌اش است» و ما برای سفید پوشان در خلیج همیشه فارس، دریای عمان و تنگه هرمز آرزوی توفیق و سربلندی داریم.
وی شهادت مرحوم آیت‌الله مدرس و روز مجلس را گرامی داشت و اضافه کرد: مدرس اسطوره مقاومت و پایداری است و او در راه حق سخن گفت و به شهادت رسید.
حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: باید از نمایندگان مجلس تشکر کنم که در روزهای اخیر به خاطر لغو مصوبه سابق، کار انقلابی کردند و چه زیبا است که اگر یک مجموعه به این جمع‌بندی برسد که کار گذشته او اشتباه بوده و آن را جبران کند و مردم این حرکت را حرکتی انقلابی می‌دانند و این مسئله می‌تواند برای دیگر نهادها الگو قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری استکبار و صدور قطعنامه علیه ایران بیان داشت:‌در روزهای اخیر شاهد سناریوی استکبار بودیم که در چند روز تلاش کردند در مقابل ایستادگی ملت ایران سه قطعنامه درباره انرژی هسته‌ای حقوق بشر و مسئله تروریسم صادر کنند.
امام جمعه قم تاکید کرد: آنها ما را به اینکه دنبال سلاح هسته‌ای هستیم متهم می‌کنند، آخر وقاحت هم حدی دارد، چه کسی هزاران کلاهک هسته‌ای دارد؟ آیا این رژیم اشغالگر قدس نیست که که با صدها کلاهک هسته‌ای تهدیدی برای منطقه به شمار می‌رود؟
وی افزود: چرا دنیا خفقان گرفته و سخنی نمی‌گویند و برخی کشورهایی که ادعای مدنیت و تمدن دارند دست‌های خود را برای همراهی آمریکا علیه ملت ما بالا می‌برند.
حسینی بوشهری تاکید کرد: پرونده حقوق بشر شما سیاه است، اگر مردم صحنه مواجه شدن پلیس شما با مردم خود را در وال استریت مشاهده نمی‌کردند شاید حرف شما را باور می‌کردند،‌آیا شما در چنین شرایطی ما را به تروریسم متهم می‌کنید؟ حتی در خود آمریکا سناریوی متهم کردن ایران به تروریسم را به تمسخر گرفته‌اند.
وی به اوضاع کشور مصر اشاره کرد و افزود: مردم انقلابی مصر در مقابل شورای نظامی به صحنه آمدند و ملت مصر بیش از 50 شهید و 2 هزار مجروح تقدیم انقلاب اسلامی خود کرده‌اند و از مهم‌ترین ویژگی‌های این انقلاب مردمی بودن و ضدیت با آمریکا و صهیونیست‌ها است و این انقلاب قطعا به پیروزی خواهد رسید.
امام جمعه قم در پایان شهادت سردار رشید اسلام شهید حسین تهرانی مقدم و همکاران وی را به خانواده‌های محترم این شهدا، ملت ایران و رهبر انقلاب تسلیت گفت و ادامه داد: همرزمان و همراهان این شهید با همتی مضاعف و تلاش بیشتر در راستای جهاد خودکفایی تلاش موفق‌تری خواهند داشت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول