اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون موسسه مالی اعتباری مهر کشور خبر داد:

شکل‌گیری بانکداری بدون ربا در موسسه مهر

خبرگزاری فارس: معاون اعتبار و تجهیز منابع موسسه مالی اعتباری مهر کشور گفت: بانکداری بدون ربا در موسسه مالی اعتباری مهر در حال شکل‌گیری است و حرکت‌های خوبی برای پیاده‌سازی فقه شرعی انجام شده است.

شکل‌گیری بانکداری بدون ربا در موسسه مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حمیدرضا نجف‌پور شب گذشته در نخستین همایش حساب آب و آینه(خشت اول) که در مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه پرداخت سود قطعی، پیشگامی درعمل به ضوابط و مقررات بانک مرکزی کشور، تحقق اهداف بانکداری اسلامی و احترام به حقوق سپرده‌گذاران و شفافیت عملکرد موسسه مالی اعتباری مهر محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از رویکردهای ارزشی موسسه  توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی است که در اولویت قرار گرفته به طوریکه در تدوین سند استراتژی این امر به عنوان امری ضروری مطرح می‌شود.
وی افزود: توجه به بانکداری اسلامی در همه بانک‌ها قابل ملاحظه و مهم‌ترین مورد نوع نگرش مسئولان به بانکداری اسلامی است که در این راستا همه بانک‌ها مکلفند طبق قانون مصوب شورای مرکزی و بانک مرکزی پیگیری کند.
معاون اعتبار و تجهیز منابع موسسه مالی اعتباری مهر کشور با بیان اینکه در هفته بسیج موسسه اقدام به واریز سود قطعی مشتریان از سال 86 تا 88 را کرده است، اضافه کرد: سود قطعی سال 86، 87 و88 به حساب مشتریان واریز و با انجام مجموعه محاسبات سود سال 89 تا بهمن ماه سال جاری مرحله نهایی خود را می‌گذراند.
این مسئول با تاکید بر اینکه برای اجرای سیستم بانکی اسلامی در موسسه مالی اعتباری مهر دوره‌های آموزشی احکام شرعی در اقتصاد برای کارکنان موسسه در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد:  برای اینکه کمترین اشکال در سیستم بانکی اجرا شود آسیب شناسی‌هایی انجام شد که نشان داد 13 فقدان در نظام بانکی کشور وجود دارد، اگر به درستی اجرا شود قانون عملیات بانکی بدون ربا پیاده‌سازی می‌شود.
وی ادامه داد: قانون عملیات بانکی بدون ربا در دو حوزه تجهیز و تخصیص منابع مورد بررسی و قابل طرح است.
نجف‌پور یادآور شد: تمام قراردادهای موسسه از شروع تا پایان به ویژه در مرحله اجرا مورد کارشناسی علمای فقهی قرار می‌گیرد.
وی درادامه به بحث در مورد ضعف بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم بانکداری اسلامی پرداخت و گفت: نرم‌افزارهایی که در نظام بانکداری بدون ربا در کشور استفاده می‌شود بر مبنای حسابداری مالی تهیه می‌شود.
معاون اعتبار و تجهیز منابع موسسه مالی اعتباری مهر کشور با تاکید بر اینکه بانکداری اسلامی شالوده اقتصاد اسلامی است، افزود: برای اینکه بانکداری اسلامی نهادینه شود باید سرفصل‌های آموزشی و معلوماتی جامعه به سمت مفاهیم و ادبیات شرعی در بخش بانکداری اسلامی سوق داده شود.
وی با بیان اینکه مدیریت یک سیستم ایده‌آل منوط بر برنامه‌ریزی دقیق است تا نظام انگیزشی صحیح شکل گیرد، بیان داشت: سیستم بانکی باید برنامه‌ای برای فعالیت‌های نیروی انسانی در بخش پرداخت کارانه و پاداش و عملکرد سالانه، ارتقای پست‌های مدیریتی و مزایای شغلی، نظام ارزیابی صحیح و جامع که مدیریت آن آنلاین باشد را در برنامه‌های خود داشته باشد.
نجف پور گفت: بانکداری بدون ربا در موسسه مالی اعتباری مهر در حال شکل‌گیری است و حرکت‌های خوبی برای پیاده سازی فقه شرعی انجام شده است.
وی افزود: موسسه مالی اعتباری مهر در نظر دارد با اجرای بانکداری اسلامی مرکز مشاوره‌ای که بتواند به صورت آنلاین پاسخگوی ابهامات مشتریان باشد را راه‌اندازی کند.
معاون اعتبار و تجهیز منابع موسسه مالی اعتباری مهر کشور با اشاره به اینکه باید بتوانیم وکیل امین برای مشتریان خود باشیم، اذعان داشت: پول‌های جمع آوری شده مشتریان برای شکوفایی اقتصاد کشور به کار و به موازات سودی که تعریف می‌شود در پایان دوره محاسبه به حساب سپرده‌گذاران واریز می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول